Wednesday 22 July 2009

HARGA SEBUAH JAWAPAN YANG SANGAT POYO

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 01:22

Harge sebuah jawapan yang sangat poyo dari aku..

Tersebutlah kisah….pada suatu malam yang bercuace dingin2 kuku..ada seorang budak bersama rakan-rakan beliau telah menghadiri satu temuduge yang paling serius di abad ini..temuduge untuk mengisi jawatan penting (penting la sgt) di kolej yang tercinta ni (agak la..)..

Semasa temuduga itu, budak itu pun bajet macam seruis je..kunun nak professional pasal tukang temuduge (akak dan abang JMK) itu sangat SERIUS..(walaupun tukang temuduga itu KAWAN budak itu sendiri)..main masak same2 tu..dalam bilik temuduge terpakse memplastikkan diri..ahaks..

MySpace

Semasa budak itu bajet serius, jawapan yang dilontarkan untuk menjawab soklan yang dibaling oleh akak dan abang JMK itu (heh..sebaye sebenarnye..lalala) adalah sama sekali tipu belake..jawapan yang dikarang mengikut buku teks..jawapan bajet rajin dan bajet komited..juge jawapan yang bajet poyo..huhu…selain itu, tanpa beliau sedar (separa sedar mungkin) beliau telah menggagaskan supaya diadakan majlis ilmiah berkenaan pendidikan agar mahasiswa/I UPSI lebih menjiwa bidang profession ini..

Pastu, petang td sedang enak budak itu bergumbira selepas memakan nasik lemak yg di beli dari taman u, tetibe beliau mendapat satu mesej:

“Anda wajib ke Sitc pd malam ne utk mengikuti suara siswa RTM. Tunggu d depan blik jmk jam 7.45mlm ini. bwa rkn2 anda. Drpd exco akdmk n kjaya”

MySpace

Ha..amek ko! Nak sangat majlis ilmiah kan? Nak sangat jawab poyo2 kan? Hah..hamek..ades..rase terpana sungguh budak itu tatkala membaca msg tersebut.. untuk pengetahuan semua, beliau bukanlah ”kaki ceramah”. ”kaki ceramah” yang dimaksudkan di sini bukan la ”kaki yang pandai berceramah”..tidak2..bukan2 ( no no no sambil goyang jari telunjuk)..”kaki ceramah” yg dimaksudkan ialah org yg suke atau minat atau teruja dengan ceramah..budak itu bukan sepisis ini..TIDAKK...

MySpace

Dan pabila terjerat dengan jawapan poyo diri sendiri, beliau pun menggunakan taktik mempengaruhi rakan sebaya beliau untk same terjun sekali di dalam lombong bersama beliau..bijak bukan? Heheh..

MySpace

Akhirnya..2 org rakan beliau yg sudah pasti bukan sepisis ”kaki ceramah” turut same menyertai beliau ke majlis ilmu tersebut..seorang dari rakan beliau telah meminta rasuah dengan meminta air kelapa..singgit je pun katenye..beliau redha..jawapan beliau kepada rakannye ”takpe2..itu lah harge yg perlu aku bayar utk jawapan poyo aku..”

MySpace

Sesampai sahaja di dewan sitc..org yg berkeliaran di situ tidaklah ramai mane..beliau dan rakan beliau mengambil port agak baikkkk jugek..niat di hati untuk memasuki televisyen (memasuki televisyen?? Apekah??)..akhirnye niat suci murni di sulami dengan keikhlasan beliau dan rakan2nye untuk menghadiri majlis ilmu, makanye, muke mereka bertiga tersiar di kace televisyen..wow..mereka berasa teruja sebenarnye..tetapi perasaan teruja itu di tahan kerana untuk tidak menampakkan kejakunan yang terhasil..

MySpace

Untuk sesi pertama (LIVE siot) wajah mereka kadang2 je nampak..untuk sesi kedua..wow..kali ni mungkin wajah mereka agak lebih tertonjol dengan complexion kulit yang sekata bak memakai GANIER LIGHT BARU..ini adalah kerana keecxitedan beliau mengajak rakan2nye memPARKING di belakang Prof datuk Dr. Aminah..bijak bukan mereka??

MySpace

(tapi kan..siyes..baru la tau kenape orang kat TB nampak kulitnye licin halus dan gebu gituu..upenye kaedah lighting yg memainkan peranan..jadi sesape yg kurang cantik dan nak nampak cantik..sile lah memasuki televisyen..ahaks)

Moderator untuk program itu ialah dr fazley..siyes..dulu budak itu salu kutuk adik beliau..”oi..ape yg ko minat sangat ngan fazley asmara ini tu..bukan ensem pun..lg ensem acik jaga sekolah”..tapi siyes..ensem ma dr fazley..ades..(tak sangka diri sendiri berkata begini)..tinggi siot..

MySpace

bak kate aini ”cip, kalo ko nak carik somi, carik la cam dr fazley ni..lengkap..doa pun dia bace sendiri (maksudnye mengetuai bacaan doa)”

Beliau jawab ”wey, laki org tu..”

Aini “aku kate yang macam..”

Beliau ”yang ni xde yg lain ni..ni kire exclusive..signature stuff..xde yg mcam lg dah”

Hehehe..sekian sahaja..

p/s:siyes, dr fazley ensem..akak MPP yg jadi ahli panel tu pun aku rase dia gagap sebab tak leh tgok renungan dr fazley kot..dia duk sebelah dr fazley time program..kalo aku pun..ketaq lutut..

p/s/s: sile abaikan penyataan di atas..lalalala

p/s/s/s: tapi kan KENE BLANJE YANTI AIR KELAPE + DAPAT MASUK TV ADALAH HARGA YANG BERBALOI BUKAN UNTUK SESUATU JAWAPAN YANG POYO??

MySpace


19 NASIHAT:

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

kejakunan..
haha..
aku terpikir..

mungkinkah aku adalah orang yg berjaya dihasut secara tidak sengaja dek shoutout YM yg mengasyikkan itu?? huhuh

♥ elle ♥ said...

tymah berjaye mmpengaruhi ak...
1st tyme ak g mjlias ilmiah nie...
n 1st tyme gk ak dok depn..
sll nyer klo g mne2 function ker ap...
ak laa org y dok kt blkg2...
tymah berjaye mmpengruhi ak jd bdak y skema..
ade kah ak budak skema wannabe...
huhuhuhuhu...
xper laa sbbkn tymah nie terlalu teruja..
ak pon lyn laa skaki..
hahhaha

p/s:mmg nsem laa dr fazley tue...cair atie tgk..

F.Aminurrashidd said...

haih, kalo aku x gatai wat meeting semalam.. aku pown ader kat SITC agaknyerr. hahahhaa~(-_-")

aku seorang Temah said...

man: mengapa kau seakan terkujat dengan perkataan kejakunan itu? hak hak hak..

shoutout ym ku itu tidak semenggoda mane..mungkin ko nak tebus kembali peluang masuk TB ituuu...lalala

bubu: haha..bijak bukan aku? berjaya mengheret sepisis yg bukan kaki ceramah untuk same2 menjadik skema seperti aku..ahaks..tepukan gemuruh untuk bubu dan yanti..cewahh..suku sakat JMK la kite jadi gamaknye..

fawez: untuk mendapatkan sesuatu (meeting), sesuatu perlu terkorban (program di sitc)

♥ elle ♥ said...

haha tahniah pde tymah krn berjaya mengheret yanti n bubu msok ke dlm sitc...
tymah mmg hebt laa...
gne kuase ap bubu xtau laa...
mb kne calit ngn myk dgu kot...
hahha
tue dga ckp jerk..
hehhe
nk dok depn,,
ekot dok depn,,
nk dok tgh..
ekot dok tgh..
blkh nc laak tue...
hebt2 tymah..
hehhe
haha jmk ker rxco wannabe nie tymah???
hehe

aku seorang Temah said...

huhu...aku nak duk depan, korang ikut..
aku nak pindah duk tengah belakang prof aminah pun korang ikut..
ngeh2..korang MEMG SKEMA!!

lalala..tapi xpe bubu..yang penting, muke kite masuk TV...lalala

ain fathihah said...

sonok sungguh ye muka msuk yv

♥ elle ♥ said...

hehh bkn aper tymah..
bubu cme xsgp nk hampekn atie shabt baek bubu nie...
ap die nk bg...
ap die wat ekot..
lau tymah mntak dr fazley smlm pon bubu bg kt tymah tau...
xske kcw kn atie org len..
hehe

aku seorang Temah said...

ain cumel: sonok ar..mukan senang masuk tb..hehehe(cam jakun laks..huhu)

bubu: bubu, I nak dr fazley sekilo sekrang..hahaha...dr fazley ensem seh..adush..

Mr Daha said...

siyes ke masuk tv??? haha.. rugi siot aku xdatang.. malam tu aku g maen futsal la pulak.. xtaw pape pun pasal suara siswa tu..

paling xbleh blah bila ayah ngn mak aku siap msg tnye aku pegi ke x majlis tu.. ntah pape je.. nk tgk muka aku masuk tv la tu.. haahahaa.

aku seorang Temah said...

daha:siyes seh..masuk tv..hehe

ko xtau ape2? kat protal lame dah kot kuar brite pasal suara siswa nih..aku diwajibkan pegi..bile aku diwajibkan pegi, tak best lak kalo aku je yg kene..baik aku ajak geng bg menampakkan keSKEMAan itu..jadi aku heret la bubu ngan yanti sekalik..bijak bukan?

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

Timah mmg bijak...
mmg sswai jadi REXCO...
hehehe

aku seorang Temah said...

man: hehehe

no kumen la..




p/s:aku rase diriku makin skema..

juz kawaii said...

perlu ker bgtau aku orgnye yg mintak rasuah itu???
ceh ceh
ilag konsep rasuah!mane leh bgtau org lorr..;p

p/s:aku pon dlu tergolong yg kutuk ape jela yg ensem c fazley tu.skali halamakkk!!nyesal xngorat time die frust dlu.hahaha!

♥ elle ♥ said...

haha yanti...
why u r so itchy huh??
hehhe
demm2 pon leyh nkal g..hehhe

aku seorang Temah said...

elle, yang demamnye badan..bukan jiwa..huhu

aku seorang Temah said...

tu la yanti..dulu kutuk...sekarang.."halamakkk"...ape nak buat yanti..nasik dah jadi bubur..eceh..laki orang tu skrg..ade pakej anak skalik tu..adeh..melepas la ko yanti....

juz kawaii said...

bubu: ahaha,tahala, dmm nh lgi hormon xstabil..kuikuikui

tymah:ala,baru satu anakk...dato K anak 4 pon lek jek ct leh rembat..
hahahaha! (gelak getis dcitu) ;p

aku seorang Temah said...

wow..yanti..macam ade hati nak merembat laki org jek..huhu

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea