Wednesday 1 July 2009

bila juniorku masuk upsi..

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 09:43
Bile juniorku masuk upsi..

Semester baru ni, ade juniorku akan menjadi ahli keluarge upsi yang baru..
Actually, sebelum2 nih, aku xde la rapat ngan dia…aku kan senior yang berlagak (orang kate aku belagak..padahal aku ni pemalu, bukan jenis yang suke duk ambek tahu pasal junior..)..dia junior mase zaman jahiliahku di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TUANKU ABDUL RAHMAN, GEMAS…aku menghabiskan sisa2 hidup remajaku selama 5 tahun di sini..duk asrama yang buruk (buruk pun aku sayang) itu…
Oleh sebab status aku sebagai senior yang belagak (tapi pemalu sebenarnye), tak banyak yang aku tau pasal junior aku yang sorang ini..name dia AISYAH..name full dia aku lum check lagi..dia ni aku kenal pun sebab status dia sebagai kalangan PELAJAR CUN DAN MELETOP kat STAR tu..lagi yang menambahkan kenal aku pada dia ini ialah bile ZUL, classmate aku yang jadik teman tapi mesra dia..seperti manusia biase yang tak lali dari melakukan kesilapan, aku dulu ade la macam terburuk sangka kat dia..aku berpikir yang dia ni macam playgirl skit budaknye..hahaha…tapi sebenarnye, tak pun..bukan salah dia pun bile dia jadi budak cantik kan..???
Sebelum2 ni, aku pun tak pernah tegor atau borak ngan dia..lagipun xde keperluan untuk semua itu walopun 2 tahun kelas aku sebelah kelas dia..dalam form4 kot, dia ngan family dia pindah Pahang..lepas tu, aku xde dengar ape khabr dia…dan tetibe aritu, dia contact aku via Friendster (ini la gunenye Friendster, boleh merapatkan silaturrahim senior belagak nih ngan juniornye)..dia Tanya aku, pointer byak mane boleh lepas kalo nak mintak UPSI.. dia nak mintak upsi, tapi dia risau takut tak cukup pointer..aku cakap la ngan dia, ”AKAK PUNYE POINTER PUN POINTER CAP AYAM JE, LEH JE MASUK UPSI NIH”..dia mintak ISMP BAHASA MELAYU..bile nak g interview, lagi tak tentu arah dia..risau sangat..dia tnya la tip2 yang boleh membantu..aku bg la setakat yang mampu..aku g interview pun men redah je dulu..xde prepare ape2..Alhamdulillah..28 jun ritu dia daftar kat upsi...aku pun tak berkesempatan lagi nak tny ape perkembangan dia kat sana..no phone dia pun aku xde..just contact via friendster je..xpe la..kat kolej pun mungkin jumpe nanti..dia kos BM..xpe la, kalo dia ade masalah dalam pembelajaran nanti, leh la aku advice dia supaya menuntut ilmu ngan INCIK FAWIZ..huhuhu..leh fawiz?? Lagipun, mesti kat KHAR nye dia duk..tapi aku lak cam segan nak jumpe dia..hahaha…perlu kah aku segan???


Hmmm…bile juniorku masuk upsi…
Sekian, mekasih..

2 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

ohoii, nak berguru ngan aku? aku pown terpontang panting ni ha.. ahahaha~

Blooded Rose said...

ceh! terpontang panting la sgt..
dapat dean list lagik tu..

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea