Wednesday 15 July 2009

EDISI TIMAH: PENGARUH ARTIS-ARTIS DALAM KALANGAN IBU BAPA

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 13:36

MySpace



Pernahkah anda semua terdengar tentang kesah sesorang atau mungkin dua orang..atau mungkin 3 org yang dinamakan sempena name seseorang oleh ibu bapanye, tidak kesahlah sempena name orang yang terkenal, orang yang tak brape nak terkenal, atau hanya kenal-kenal ayam sahaja (kenal sikit2 je la tu..)... mesti pernah bukan? Kalo anda tidak pernah mendengar tentang fenomena ini, mungkin tatkala ini telinga anda telah mempunyai banyak hasil galian..itu yang payah sangat nak mendengar..jadi, sile la mencari kedai2 hardware untuk membeli cangkul dan galilah hasil galian anda itu..





MySpace






Berdasarkan nationwide research yang dijalankan oleh sekumpulan pakar yang dikenali sebagai ”squad 22” dari Syarikat Belacan Fatimah Sdn Bhd, didapati hampir 30 billion pasangan suami isteri di congo dan selatan uganda menamakan anak2 meraka dengan bersempena nama seseorang..pelbagai sebab telah dikenal pasti dengan terperinci..do you want to know WHAT IS THE BECAUSE?.. MARI PERIKSA IA KELUAR!! (direct translation dari LETS CHECK IT OUT!!)..

MySpace

1. Nama itu mungkin milik seseorang tokoh2 yang bijak pandai..contohnye..mungkin suami isteri tersebut mahukan anaknya menjadi bijak pandai..lalu mereka namekan anak mereka seperti:

i. Mohd Albert Einstien

ii. Ahmad Noam Chomsky


iii. NorHashimah (in case kalo ibu bapa tersebut mahukan anak mereka mendapat doctorate..lalala)



MySpace
(tapi kalo blaja maleh, name orang pandai mane pun pasti add math anaknye mendapat 9% je..)

2. Mungkin si ayah menggemari name tersebut


Contoh perbualan si ayah dengan seorang kawan

Si ayah: Ahmad Ashrafi Ameer Aminurashid... hak hak hak.. ape2x jer laa.. weii kekawan, pakat serbu blog temah ni ha... kasi suggest namer. Heheh
Kawan si ayah 1: uish..name ala2 novel gak nih..huhu..
kenape perlu ade aminurrashid??
huhu

Si ayah: ianya perlu sebab aku suker ngan namer Aminnurashidd.. hak hak.. ha, namer rock?



Perbualan bersambung lagi….


Si ayah: ahmad daniel afiq haqimi Aminnurashidd teross.. hahahahaha~

Kawan si ayah 1: wow *****..
name itu agak dah leh masuk msia world book of record tu..panjang benor..
p/s: nak jugek aminnurrashid..

Kawan si ayah 2: ***** nie x hbes2 n aminurrashid die tau..
fara sure nnt anak2 ***** sumer de aminurrashid..
hehe..

Anda dan nampak bukan ape yang saya cube sampaikan pada point yang kedua..(lalalala..)






KOLEJ HARUN AMINNURRASID UPSI..xde kene mengene


3. Mungkin name yang suami isteri ingin namekan pada anak2 mereka adalah NAMA ARTIS KEGEMARAN suami atau isteri tersebut..uish..yang ni.nak pun turut menumpang populariti si artis..kalo time artis tu dah tak glamer..harap maap la ye..huhu..

Point ke 3 ini memg begitu dekat sekali dengan saya ye..kenape dekat? What is the because? Meh bace lagi:-



- Abang saya, AMIR BIN JAMAL..name beliau sikiiiitttttt je lagi nak menjadi HAIL AMIR..kenal tak hail amir tu sape? Xkenal? Oo..xpe2..mungkin anda sume berasal dari tenggara india.. sebab musabab tak jadi HAIL AMIR ialah atuk saya ketika itu tak gemo ngan HAIL AMIR..buang HAIL..jadi AMIR sahaja..






- Saya…..AZLINA BINTI JAMAL..kenal AZLINA AZIZ? LIZA AZIZ? JUE AZIZ? Ok2..yang jue aziz xde kene mengene.. Mase 1988 AZLINA DAN LIZA AZIZ tengah ngetop..kalo xkenal jugek..sile gugel..1988 memg zaman kegemilangan mereka..sib baik ketika saya lahir, bukan ZAITON SAMEON yang menjadi kegemaran mak saya..kalo tidak?..pikir2kan la sendiri..






- Anak buah saya yang pertama bernama AHMAD DHANI BIN AMIR..rasionalnye ialah..abang saya minat DEWA dan AHMAD DHANI..senang cerite bukan..

GAMBAR DI ATAS BUKAN ANAK BUAH SAYA..YANG DI BAWAH INI YA..





- Dan yang terakhir..ANAK BUAH SAYA YANG TERBARU….namenye AHMAD AZHAR BIN AMIR.. nampaknye name2 rockest begitu mendapat tempat di hati abang saya.. AHMAD AZHAR ialah vokalis WINGS iaitu AWIE ye kawan2..




KACAK BUKAN? AWIE KETIKA CRITE TRAGEDI OKTOBER...SEKALI LAGI..KACAK BUKAN?

- Dan…..mengikut rancangan suci dan murni abang saya, untuk anak yang no.3, kalo lelaki lagi..makanye AHMAD SUHAIMI la name nye..Rasionalnye? AHMAD SUHAIMI ialah name sebenar AMY SEARCH..pheeewwwwitttt…











Berdasarkan point2 yang diutarakan, jelaslah bahawa PENGARUH ARTIS-ARTIS ADALAH SANGAT KUAT DALAM KALANGAN IBU BAPA..





















SEKIAN, MEKASIH….






19 NASIHAT:

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

adeh...

research..
huhu...

macam2..

aku seorang Temah said...

ye la..mesti kene buat research..kalo tak, fakta tak konkrit..lalalal

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

kalau la nama ko Zaiton...
hmmm

aku seorang Temah said...

kalo name aku zaiton..xde la sape nak berkesempatan nak memanggil aku LINA, INA, LIN...yakkss...


oleh itu..nick name aku nnti jadik ETON la..


cute bukan?

♥ elle ♥ said...

eton??hmm agak cute....
tp dh mcm dr che ton jerk...
hehhee..

F.Aminurrashidd said...

pertama.. temaaahhh, tukor templates.. sakit materr.. hak hak hak..

yang kedua, namer harun Aminurrashidd kan tokoh penulis, aku suker bebenor bab tulis menulis nieh.. kalo pejabat karang mengarang Bm ader lagi, aku anto resume mintak keje. ahahahaha~

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

ahaha... eton.. cik ton...

hmm...

Mr Daha said...

Ha3.. xbleh blah tul.. nama panjang gler.. "ahmad daniel afiq haqimi Aminnurashidd???"
Waaaa... dasat2.. :D

Tp btul gak.. Biasa parent akan letak nama anak2 mereka ikut nama artis or nama tokoh2 or maybe kawan baik dorang.

Nama adik aku Daniel. Amik dari nama atok aku, Danial.. Aku pn xtaw npe. Men skati je letak nama. :D

Nama aku plak Adha sbb aku lahir dekat raya haji.. ok la tu kot. :)

~fara busyuk~ said...

hehehe~
fawez~ok la 2 kan..nnt jgn lupe boh nme 2 kt smue nme anak2 fawez eh..
man~pasnie kte pnggl chief eton lah..haha~
daha~ade hrpan la 2 nk boh nme artis kt anak 2 nant..lalala~
chief~ampuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnn~

aku seorang Temah said...

bubu: che ton?? ni kalo name same nih, leh la dapat doctorate aku ye? huhuhu

fawez: fawez....mengape kene tukor template lak? alahai..xcumel kah template ku ini? xkacak seperti awie kan template ku ini? taupun..xcukup ayu kah template ku in seperti ning baizura??

sob..sob..ape2 hal..nnti aku carik idea camne nak buat ko tak sakit mate..mungkin ko perlukan pelindung cahaya..xpe2..nnti aku tolong minjamkan tudung piok dari kedai akak sayang..

yela2..xde kate pun aminnurrashid tu tak besh..huhu

adha@followerku yg terbaru@classmate kelas SLAku..:

kan? ramai yg intend tuk letak name anak2 bersempena sesuatu atau seseorang..orang lame2 suke je buat camtu..contohnye anak depa lahir hari rabu..makenye tak tahu nak letak name ape..last2 jadilah namenye RABU..

kalo anaknye lahir time musim ujan..jadi la name anak nye TENGKUJUH...mukan TENGKU JOE ye..lalala

aku seorang Temah said...

farah: nape ampunnnnnnnnnnnnnnnnn???


huhu...farah..anak aku aku letak name NORHASHIMAH..lalala

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

Farah~ chip, timah, azlina... hmm.. eton pon sdp gak...

♥ elle ♥ said...

hahaha mngkin laa ko akn dpt dr...
n mgkin ko akan jd lecturer kt upsi..
n ngaja phonetics...
hahha
ak leyh bygkn klo ko ngja subjek nie...
hehehhe

♥ elle ♥ said...

hm tol gk tue chief..
lau lahir musim ujan mb anak akn dibuh nme tengku joe..
sbb lau tengkujuh nmpk sgt....
heheeh
xkomersial sgt lak nme t..
hehhee

aku seorang Temah said...

hoit2...


PERHATIAN: AKU TELAH BANYAK SUNGGUH NICKNAME..USAH LE KOME MENAMBAH LAGI..ADESS..

nicknameku:
1.AJ
2.Fatimah
3.Temah
4.chip
5.sayang (okeh..yang ni aku tipu)

dah2 le tu wey..

ETON???APEKAH???

♥ elle ♥ said...

hahaha...
cm sedap jerk pgil ko eton...
hehehe
xper laa chief wat koleksi nme lak pas nie..
hehhee

aku seorang Temah said...

eton? best ke? leh tahan la...






p/s: ape ni wey..asyik aki je yg dapat nickname nih..adeh

F.Aminurrashidd said...

temaah.. tengiling duk berguling0guling dalam blog ko ni ha... semak bersawang dah.. updatesss... nieh, templates, bila nak nukor? tudung piyuk ko x sampai2x ni haa.. ahahaha~

aku seorang Temah said...

ye bos..sori..tudung piuk dah kene curik.. jadinye xpat la bg ko.. ni aku letakkan contoh2 template..sile pilih..kang jgn nak komplen, sakit mate la ape la..wekkkk :p

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea