Saturday 11 July 2009

Betape timah tak gheti nak treat orang yang terlampau baik...

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 00:39

Semester baru ni, timah telah dilemparkan dari blok 3 ke blok 1 dengan menggunakan sejenis jentera pembinaan yang di sewa dengan (dengan bayaran 20sen sesaat) dari tapak2 pembinaan yang berdekatan.. banyak bezanye kehidupan timah di 3-6-7 kalo nak dibandingkan dengan kehidupan di 1-7-16 yang baru bermula ini.. lif di blok 1 ternyata sungguh laju..sampai kadang2 ade golongan2 yang kurang bernasib baik ini hampir tersepit di pintu lif akibat daripada pintu lif yang tak sabar2 nak tutup..mungkin pintu lif itu terlampau exited nak menjalankan tugas setelah hampir 2bulan tidak menjalankan tugas.. manakala, lif blok 3 pula memg gile perlahan..xtau la mengapa.. ia mengambil mase kire2 8 hari sebelum pintu itu tertutup (maaf, saya sedang menipu..)..lambat bukan?

Ok la..sebenarnye bukannye perihal lif yang hendak timah bahaskan di dewan parlimen hari ini.. harini timah nak crite tentang seorang junior yang same2 menginap di rumah 1-7-16…

B (bukan name sebenar) merupakan junior yang mengambil jurus pendekar laut (maaf, menipu sekali lagi hee~~)..dia amek AKAUN.. cantik orangnye..tinggi dari timah (ini menunjukkan bahawa si penulis agak rendang..).. bukan cantik dan ketinggian beliau juge yang ingin di canangkan di sini.. TETAPI, ape yang nak di bagi tahu (tahu lebih eh cik, togeh saya xnak..tempe kasik lebih..) ialah BELIAU SANGAT BAIK…

Sebab2 timah cakap beliau baik:

1. Beliau suke masak..hari hari beliau masak.. tetapi beliau masak untuk semua orang makan..bukan masak untuk sendiri makan.. lepas je masak, dia akan ketuk pintu bilik sume dan bagi tau...

Ini contoh ayat dia kepada aku:

”kak azlina..kite dah masak..nanti makan tau..nasik ade dalam rice cooker, lauk ade kat atas meja..SORI EH..lauk kicap tu terbanyak lak kicapnye..”

Baikkan beliau.. yang paling timah tak leh digest ialah bile dengan dia cakap sori bile lauk yang dia masak tu terspoil sikit..APEKAH??? dah masak tu kire bapak punye bagus..ni siap mintak sori lagik..

2. Pada tengahari tadi..timah ade la menyidai baju dengan banyaknye di ampaian.. dan selepas itu timah tido je la lam bilik..(tengahari jumaat xde kelas...yey)..pastu bile kuar dari bilik, timah agak terperanjat menengokkan baju timah sudah tidak lagi berada di ampaian sebaliknye telah bergantung kemas di rel langsir pintu sliding door..”eh..sape lak baik hati ngangkat baju ku di ampaian nih”..dan tetibe B (bukan name sebenar) keluar dari bilik..

”kak azlina...SORI EH..(sori lagiiiiii...) tadi HUJAN RINTIK2..KITE TAKUT BAJU AKAK BASAH”

Hujan rintik2 tu x mengganggu pun dik oi..kenape ko baik sangat nih angkat baju ku sume...pastu, bile ko dah dengan baik hatinye mengangkat baju2ku, mengape pule mintak sori lagiiii.....

(monologku di dalam hati)

”ok2..xpe..mekasih sebab tolong angkatkan..”

3. Oleh sebab ini rumah baru masuk..jadinye..pengelap kaki kurang la..cume diletakkan di tempat2 yang perlu contohnye depan bilik2 air.. jadi, kat depan pintu tempat nak basuh baju tu agak macam berair sedikit.. kejap2 si B tu lap..kejap tu, sapu umah lak, kang g buang sampah lak..pesal budak ni rajin sangat nih??? Tidakkkkkkkkkkkkkkkk...

Terus terang cakap..timah ni jenis tak gheti bile ade orang yang terlalu baik macam dia nih..adush...nape dia baik sangat ye..dah la cantik, putih, tinggi,comel,pandai masak, rajin, baik...uish..dia ni kalo depan mak mertua, memg dapat markah A+ nih..siyes..she’s almost perfect..

11 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

pernyataan ko menyebabkan aku teraser ingin mengenali dier dengan lebeh dekat llaagiii.. ahakz..

aku seorang Temah said...

siyes fawiz..aku dah macam semakin tak leh digest dengan Kebaik hatian di fawiz..

kenape dia bik sangat nih...aduh...

F.Aminurrashidd said...

ntah2x dah tunang kot.. ngah practise tuh nak urus rumah tangga.. ahahahaha~ weii, kalo single ckp abg senior BM nak kenal.. gataiii.. (-_-")

handhalah ibnu kamil said...

Aku nak kenal ngan dia bleh tak?

mcm best jer.
hehehe.

aku seorang Temah said...

fawiz: mungkin dah menikah kot dia?? aku lum sempat interview lagi..aku asyik terpegun dengan sikap kebaik hatian dia..
oit..nak kenal sile berbuat demikian sendirian berhad..aku bukan agen carik jodoh..hahahha

abu:nak kenal ye abu? kenal sendiri..lalala

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

aku pon terpesona nih....

aku seorang Temah said...

terpesona ke man?


sile g beli proton persona sekrang..hahah

the snatcher said...

A.j...
aku cop dia jadik menantu aku..
ko simpan dia baik2..
ngeh3..
terpesona aku membaca keperibadian dia..
kalo jadik menantu,akulah mak mertua paling relax kat dunia ni...
hahaha

aku seorang Temah said...

hahaha..
ko nak cop beliau sebagai menantu ko ye?

ko ade banyak saingan nih nis..fawiz nak kenal..abu pun nak kenal jugek..man dah terpesona pulak...

ko kene bid hanrge tinggi sikit nih..

lalala

Mr Daha said...

Waa... bagus tu dapat housemate camtu.. best tul.. makan free, umah pn senantiasa bersih. :)

nnti letak la gmba housemate tu eh.. :P

aku seorang Temah said...

daha: pesanan penaje..


"ingatlah orang yang tersayang"


lalala

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea