Saturday 23 October 2010

MERAJUK

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 00:56
merajuk..
merajuk itu ape ye?
bila saya (rase macam sopan) google2 sikit, kamus pelajar edisi kedua kata, menunjukkan rasa tidak suka seperti tidak mahu bercakap, tak mahu berkawan dan lain2..
pastu menurut kamus dewan edisi keempat merajuk hati pula bermakna merasa tersinggung.

camni lah.. senang cakap kamus saya kate, merajuk nih boleh diklasifikasikan sebagai perbuatan mengada2, xmahu cakap, bersikap dingin dan selalu makan dalam.. lebih mudah di fahami.. pastu ramai orang buat generalisation mengatakan bahawa si gadis2 ja yang suka merajuk, ingat si abang2 tuh xmerajuk lah kirenye? cett.. xde2.. semua sama ja.. xpayah nak buat tuduhan palsu yang melulu.. hempok ngan guni beras tau la.

lately, ramai orang bilang, kabar, cakap, utarakan bahawa sekarang ini saya dalam mode merajuk.. ahaha.. geli lah ketiak uncle maniam kalau tau dorang kate saya gitu.. ye la.. ingat senang2 ka saya yang hero macam fiona bini shrek nih nak merajuk2? omaigod.. ia sungguh disgusting tauhu.. nak kabo kat orang cakap "i merajuk" pun dah rase mual2.. inikan pula mahu merajuk sebenar2nya..

pastu tak cukup dengan itu, kate mereka lagi, saya sekarang berada dalam lingkungan konflik dalaman yang meruncing.. adoila heh.. dorang ini memang suka buat statement kerepek2 ubi tau.. camnilah senang cakap, kalau saya pada ketika ini berada dalam konflik dalaman yang meruncing, saya rasa saya xdelah happy begini.. mestilah saya diam ja.. buat muka toya, buat moncong 8 depa, hentak2 pintu, buat perangai2 pelik seperti kiwi sneakers saya yang kaler putih itu, bakar rumah, lempar kosi dan sebagainya lah.. tapi la ni (sekarang ni), saya happy2 saja.. makan kopok sambil main fesbuk, sambil lipat baju, dan sebagainya lah.. tang mana yang nunjukkan saya berada dalam konflik dalaman nih? bagitahu sekarang..

ekceli, saya bukanlah jenis yang tak merajuk langsung.. kalau gitu tentulah saya ini pinokio versi kayu balak..
1. kalau bapak saya xjadi amek saya balik cuti sem ini, then baru saya boleh merajuk..
2. emak tak bagi kawen, then baru saya boleh merajuk..
3. tepon umah, henpon bapak, henpon emak tapi xde sape jawab, then baru saya merajuk..
4. bile balik umah, mak sebuk pegi kenduri sampai xsempat nak masak ayam goreng, then baru saya merajuk..
5. fitri taknak tolong ajar main PS2, then baru saya merajuk..
6. oit taknak gosokkan tudung bile nak kuar pegi bahau, then baru saya merajuk..




see.. saya bukan jenis merajuk tak tentu hala dan meroyan tak tentu pasal.. ok?




p/s: aku tak merajuk.sekian.





Photobucket

2 NASIHAT:

♥ elle ♥ said...

fit3 lau maen ps2 die mne nmpk ko weyh...
hahaha
ko tnye pon lmbt jerk respon die
(",)

aku seorang Temah said...

ahahaha.. fitri mmg weyh.. dia saje xnak ajar aku main game.. dia nak konker sorg.. :P

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea