Friday 8 October 2010

BUTA SENI XBERMAKNA BUTA HATI... cewahhh

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 19:25
dulu mase tecik2, kite suke usik gitar abang kite..
abang kite kedekut.. alah.. setakat gitar kapok camtu pun ingat orang heran..
lain lah gitar SLASH ke, xpun JIMI HENDRIX nye gitar, heran la jugak orang..
ceh..

mase sekolah rendah dulu ade lah jugak belajar main alat muzik..
paling rare ialah main rekkoder.. itu pun bajet dah habes muzikal dah.. mase waktu muzik, pertama kali main rekoder sekolah, rase macam sangat gayat.. tapi selalu maki dalam hati sebab mulut rekoder itu bau kemeyan.. hantu betul.. balik rumah mintak ayah belikan kat rompin.. ayah ngan emak pun pegi la naik moto suzuki RC pegi beli sebab kat umah ade budak ngade2 nak rekoder.. aih.. rase nak pijak budak itu.. dulu harga 15 hengget je.. time tuh ade kaler krim, hitam ngan coklet.. disebabkan sekolah punye rekoder kaler hitam, suruh emak ngan ayah beli yang kaler krim.. baru la bergaya sikit.. waktu umur 8,9 tahun..bende2 kecik macam ini pun boleh dijadikan alasan untuk bergaya.. entah ape2.. bile dah dapat rekoder tuh, pegi main layang2 kat tepi bukit umah acik berahim pun bawak, pegi carik king kat tepi longkang umah orang pun bawak..pegi ngaji je xbawak.. takot acik jah gune rekoder tuh buat sebat ponggong sebab ngaji gagap2.. bile tido, peluk rekoder tuh.. kat bekas plastik rekoder tuh awal2 dah suruh ayah tulis name.. pastu tak puas hati sebab ayah lupe letak satu ayat ni kat bawah name tuh..

"azlina punye.. jangan curikkkk"

pastu bawak pegi sekolah tunjuk kat semua budak kelas.. woh, time tuh idung kembang abeh sebab ade rekoder sendiri.. pastu minggu depannya hampir semua budak pegi beli rekoder.. meniru je lebih.. x 1 malaysia betul dorang nih..

tapi paling hantu betul ialah kite pegi beli rekoder dengan harapan (harapan kanak2 umur 9 tahun) nak blaja lagu MY HEART WILL GO ON (1997-titanic fever), ni ade ke cikgu cume ajar kite main lagu burung kakak tua je.. aih.. hantu betull.. penat je nanges, merajuk xnak makan lari belakang umah semata2 nak rekoder, last2 dia ajar burung kakak tua je..
.
.
.
.
.
.
.
bila dah dewasa, dan tengok channel incikkazak, aku rase aku masih ade harapan untuk belajar main muzik.. aku tak kire, selain wishlist aku yang INI, sekarang aku nak tambah 1 lagi ITEM kedalam wishlist itu... ahahaha.. dan aku serius..


P/S: malaysia boleh :P
Photobucket

2 NASIHAT:

Bungakopi said...

mcm xde keje plak stiap entri ko aku nak komen. ade sbnrnya. huhu.

dulu aku ada gak recorder kaler krim tu. aku dah buang tp msti muncul balik. dah berkali2 aku buang tp muncul balik. rupa2nya stiap kali aku buang tu, anak buah aku kutip balik kat tmpat tong sampah. pastu tiup.

aku seorang Temah said...

heheh.. anak buah ko pandai tune lagu ape?

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea