Wednesday 8 April 2009

SAYA RINDU EMAK SAYA

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 00:35

Saya rindu mak saya..

Tadi pagi saya nangis sebab saya rindu mak saya..

Mase kelas DR tadi, saya betul2 rase yang saya nak mak saya time tu jugak.. walaupun mak saya suke berkhutbah 8 ela, saya tetap rindu mak saya..saya tak sabar nak balik kampung sebab saya nak dengar khutbah mak saya tu..

Pagi tadi, saya tau, bukan saya je yang tersentuh ngan kate2 DR.. kawan2 lain juge begitu.. kawan saya yang Borneo nih same juga keadaan mereka dengan saya..tak penah lagi balik kampung, jumpe mak mereka sejak masuk semester haritu..

Sedih saya sebab dah lame dah tak tengok muke mak saya xsame macam sedih2 saya yang lain.. saya mungkin boleh hidup tanpa teman hidup..tapi saya tak boleh hidup tanpa mak saya..

Kali terakhir saya tengok muke mak saya pertengahan bulan 12 tahun lepas..

Saya sekarang memg terlalu mudah tersentuh bile isu2 emak ini di utara atau di selatan kan..

Macam mane ye rase mereka yang sudah tiada emak di sisi..

Mungkin rase yang dia rasa lagi teruk dari yang saya rasa..

Ya Allah..SAYA RINDU EMAK SAYA..

7 NASIHAT:

norzyah_zacksabri said...

sabo la ye lina..nk wat camne..aku pun rindu gak kt mak aku..td mase kt dlm kelas tu asalnye bleh control lagi..tpi bile aku tgk je ko nangis, aku pun ape lagi..start gak la mengaktifkan kilang air mata aku yg dh lame x berfungsi nih! huhuhu..same la ngan ako.. AKU PUN RINDU KAT MAK AKU!! waarrgghhh!!!

Mrs H said...

huhu mil0..sabo yer..nant jmpo la tu ngn omak blik nogori nant..nant suh omak ekau masak lomak cili api kt ekau byk2..haha..

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

loor...
alalala...
rilek...
sabo...
wat pe yg mak ko nak kat sini... dia nk ko berjaya (bukan nk suruh cari menantu atau cari masalah.. ehehehe)... jgn cdey2... sesungguhnya doa ibu sentiasa mengiringi hidup seorang anak.. moga mak/ ibu/ mummy (whatever janji seorang wanita yg mengandungkan anak)... ditempatkan di syurga dan diampuni dosanya... amiinnn...

aku seorang Temah said...

zack..hehe..aku emo skit..bese la kurang zat besi...

kilo..nanti kite tapau kat ko masak lomak eh..

man...untuk statement ko "cari menantu" agak macam nak kene sepak je..lalala

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

rilek...
cari menantu
di TV 9

the snatcher said...

wei..
ko ni wat aku pun nak nangis gak..
aku rindu mak aku..
(walaupun ari2 col~~!!hahaha)
nak makan cekodok mak akuuuuuuuuu...

A.j,
ko x rindu ke asam pedas acik jamal yang cam sambal 2?? huhuuuuu... x rindu suasana acik jamal menyelerakkan dapor ketika memasak?? cam iron chef~~!! huhuuuu...

aku seorang Temah said...

hakhakhak..bapak aku tu memg skill memasak nye lain macam...adoila...lawak sungguh la bapak ku ini.. masak leh je, tapi malas nak kemas dapur..ade ke patut bapak ku itu..lalala

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea