Thursday 30 April 2009

AKEDEMI ZAPIN KE-100

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 19:58

PELAJAR-PELAJAR SEMESTER BARU AKaDEMI ZAPIN KE SERATUS (AZ 100)

Berikut adalah profile2 mereka yg berjaya ke pusingan terakhir Akademi Zapin ke 100..tahniah2..



1.    olivia Sendie anak William Linang

Sri Aman, Swak

Masih single (yeke din? Lalala)

Fakta menarik : name timangan nye ialah nurul (atas tujuan supaya agak matching ngan majid..) lalala..

Trademark: “talk to the hand”



2.  Cleopatra Kisau

Telupid, Sabah

Sudah berpunye.. (harap maaf ye semua)

Fakta menarik: suke edit gambo..nak jugak name “farhana”.. ramai siol ahli2 kelab kipas beliau di sini

Trademark: “budu la kau nih”



3.    Nuruddin Zaidi

Kuching, Swak

Masih single (yeke oli? Lalala)

Fakta menarik: juga dikenali dengan name MAJID.. sedang hangat digosipkan dengan NURUL..lalala

Trademark: “pink is the new black”


4.    Kelvin naga anak Pengabang

Sibu, Swak

Tak single, tapi pasan single

Fakta menarik: walopun nmpak cam macho..tp upenye sangat manje dengan anak buah beliau iaitu ANGEL..laptop penuh gbmar angel je..lalala

Trademark: “buzz2”




5.    Nur Farahain binti Mohd Ferhat

Temerloh, Pahang

Orang cantik dan comel, jangan harap nak single

Fakta menarik: suke ngan nick name ”fara busyuk”..fara..ko busyuk kerrr??

Trademark: ”perlu kerr?”

6.    Haryanti Liyana Azmeen binti Mohd Razali 

(name panjang nye)

Kuala Lumpur (org KL seyh..)

Ni pun same..cantik, comel, tggi cam model..jgn harap nak single

Fakta menarik: daya pemakan yg tggi..leh mintak nasi tambah tu..

Trademark: ”APEKAH????”


7.    Khairulzaman bin Khobin

Beseri, Perlis..(berseri2 tuuu..lalalala)

Once to be a lover..nowadays, ”no comment”

Fakta menarik: movie addicted.. download addicted.. blog addicted..

Trademark: “ish ko ni..”




8.    Noor Afiah binti Md Ariff

Batu Gajah, Perak

Single, tapi ramai peminat siol..

Fakta menarik: “akak JMK wannabe”..kurus/slender kerana beliau pemakan sayur tegar.

Trademark: “emm..i having allergic”..hehehe..maap fifi..

9.    Nur Eliana binti Noor Azmi

Sg Besar, Selangor

Kompem tak single

Fakta menarik: best student TESL cohort 2008/2009..mude setahun..lalala..

Trademark: (buat muncung je)..lalala



10.    Rosdi bin Muji

Segamat (kg chaah), Johor

Macam tak single je...

Fakta menarik: seorang jawa..lalala..same ngan Fatimah.. beza dia ngn fatimah ialah dia expert skiping jawe..fatimah takat jawe celup sahaja..uhuk2..juge sinonim ngan panggilan wak dan juga precilla..

Trademark: ”wes mangan”..hee~~




11.    Norzyah binti Sabri

Kg Gajah, Perak..(ini bukti menunujukkan bahwa gajah itu sangat glemer,,)

Mane dapat nak single wey, abg TLDM dah tggu tu..

Fakta menarik: mempunyai volume suara yg berskala “tidak memerlukan mic”..juge di kenali sbg “speaker box bergerak” oleh org ramai.. pandai nyanyi..pandai debat..pandai monteng..(hee~~~)

Trademark: “aaaiipppp2…” (aksi smbil membuntangkan mate)




Selain 11 org peserta ini, pihak TV20 telah bersetuju untuk menyerap masuk 2 peserta yang tersingkir di peringkat konsert prelude zapin..mereka adelah:-





12.    Mohd Fawiz bin Bakri

Machang, Kelantan

Single la kot (sile berurusan dengan pihak penganjur jika terdapat kesilapan)

Fakta menarik: beliau suke warne pink, tapi xmo ngaku..lalala (ampunnn..gurauuuu)

Trademark: ”puh leazeee..”




13.    Abu Handhalah bin Kamil

Kuantan, Pahang

Aaaa...(abu, ko sinlge ke, duet ni abu???)

Fakta menarik: seorang yg ensem (menurut beliau sendiri)..juga ”abg JMK wannabe”

Trademark: ”jom merepek beramai2”






Inilah profil2 peserta yang akan meneruskan perjuangan menuju ke dasar dalam Akademi Zapin ke seratus.

Untuk mengundi melalui SMS:-

 

Taip AZUNDI NAMA PENUH PESERTA, hantarkan ke 999

(setiap sms di caj RM5)







 peserta2 yang tersingkir di konsert prelude:-

Syazwani Nadia Binti Zainuddin

Stefanie Natasha Rich

Sharon A/P Sathanantham

Sanjiya Narayanan

Nurul Nadiah Binti Abd Aziz

Nursalihah Binti Ismail

Ken Carlson A/L Doray

Anthony Anak J. Peter

Nooral Hidayatun Bt Al Hanif

Nur Nadiah Bt Khairuddin

1.    Sekian mekasih..lalala

54 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

alahaaiii Temah.. aku dah gelak giler2x dah neh.. nononono (sambil goyang jari telunjuk) name ko maner weh?? x kire ko kene masuk gak.. heheh

aku seorang Temah said...

aku pengetua..lalala..xde2..ko peserta jgn banyak songeh..

F.Aminurrashidd said...

eceehh.. ko bukan Mudir kerrr?? lalalala~

aku seorang Temah said...

xde2..skrg aku pengetua AKADEMIK ZAPIN..lalala..dah2..kang aku singkirkan ko di minggu pertama kang

F.Aminurrashidd said...

eceh.. aku dah tersingkir sejak perelude lagi per kes?? heheheh

aku seorang Temah said...

itu byak undi rosak..kan pihak penganjur dah serap masuk balik..
untung la ko...ko tgok mawi tu, prelude kuar dah..pastu masuk balik...menang pasal DIA CALON FEVERET tau..lalala

F.Aminurrashidd said...

makanya si Abu akan jadi calon feveret.. ader aura Mawi tuh.. heheheh.. Abu ngah prepare nak dush-dush aku nie..

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

calon feveret ker... x ker...
yg pasti...
support MAN BESERI....
ish ko ni.....
(trademaaaark....)

aku seorang Temah said...

oh..itu hanya lah contoh2..sesiapa sahaja boleh jadi calon feveret.. ko nye pose ala-ala YB tu pun mungkin leh buat modal untuk pengundi2..cehhh

norzyah_zacksabri said...

AAiiipppp!!!! Aiiipppp!!
OOo..dh pandai ye!!! wakakakakakakakakaka!!
aku gelak x abih lagi ni lina!! jaga kau!!!! cis!!! 'speaker box bergerak' ye!! nnt bile dh masuk AZ ni, aku tukor jd 'speaker box zapin' plak! ekekekeke

F.Aminurrashidd said...

wah wah wah.. Lina.. ayue namer.. aipp!! heheh: kata aku sambil sebok pakai baju kalis peluru sebab si timah ngah bukak closet utk cari machine gun beliau.. lalala~

aku seorang Temah said...

pawez....jaga kau...lina yer..ceh..tembak ngan M16 kang...gilis ngan ketapi kang..jaga kau..

aku seorang Temah said...

man..: ko kene buat poster yg berseri2 skit..baru la org undi..

zack..maap..jgn cucuk aku ngan chopstick..hahaha

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

tgh wat poster nih...
nnt tgk kat blog aku ekh...
"ish ko ni..."

aku seorang Temah said...

hahahah..man..siot la ko...
nak guling2 aku gelak nih

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

alamak...
AJK publisiti aku x sediakan Photoscape..
bebudak nih x masuk kelas photoscape...
aduh...

strategi aku:

1) muvi free setiap hari
2) panggung wayang Time Square, potongan 90%
3) akan dapat berjumpa Anita Sarawak...
4) akan dapat sesi makan2 bersama saya...

cepat2...
AZUNDI MAN.......
(ish ko ni....)

olsenwilliam said...

bile mase plak aku ni pandai nyanyi lgu zapin ek?hohoho...kalo hip hop ke...rock kapak ke...ballad jiwang tahap dewa ke..aku pandai la kot hahaha...

aku seorang Temah said...

MAN:aku xmoh la AZUNDI ko..cam xbest je dia nye keistimewaan..lalala

oli: lek2 la..time ni la kite nak blaja berzapin..ko jgn risau...sume peserta aku jamin dorng xgeti berzapin ;))

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

ok....
tukar strategi
(pelik... watper pengetua nk mengundi)

nk singkirkan aku cpt ler 2....

aku tau...

aku bukan peserta feveret....

bagi lagu zapin (apekah dunia indah... a.k.a what a wonderful world)... mmg terkeluar daaaah...

(sambil muke sedih, dan menghalau ajk publisiti)

aku seorang Temah said...

elelele man...mood mengajuk lak di situ...

yela2..aku tak AZUNDI sesape la.. huhuhu

ninim said...

Aku beat fawiz menang...coz dia bos...so banyak yang disogok tok undi dia...ala2 ISMA AF 7 yang selalu mendapat undi sms tertinggi.

No,no,no, fawiz...Abu tu cam Aril.....

Aku da nak siap blik Tanjong Malim dari umah sugar dady ku di KL

aku seorang Temah said...

aini.. kite tggu dan lihat je la sape yg menag AZ100 nih;))

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

cmne nk tau nih...
bukan ade concert mingguan pown

aku seorang Temah said...

leh nye tau..
jgn risau..
aku kan pengetua..aku tau la camne nak handle AZ100 nih;))

handhalah ibnu kamil said...

ish. temah ne.

aku akan pastikan.
aku akan menang.
hehehe.

undi aku ya peminat2 semua...

to ainI a.k.a makcik: apakah?? aril??siapakah alien itueeww..aku tak kenal.
dish3.

pawiz: nak kena flying kick dan flying tornado tak? hahaha.
dish3.

F.Aminurrashidd said...

to Aini: aku adalah seorang berintegriti.. (DEBAT INTEGRITI da dekat weh) jadi sogok2x x amen na.. ahahaha~

To Abu: lalalala~ dush dush.. (sambil jentik telinga Abu) hahaha

aku seorang Temah said...

abu: buat banner ye abu..lalala..
moge menang..

fawez: dah2..jgn gado ngan abu,,korang nak duk satu rumah dalam akademi nnti..ahaks..lala

F.Aminurrashidd said...

eceh.. aku nak umah tuh lengkap dengan mak inang2x yang jadi penari latar zapin aku neh.. aku wat style electro zapin lak.. ahahaha~

aku seorang Temah said...

hahah..ko recrut BABY housemate ko tu je la jadi inang ko leh tak? lalal(gelak2 keji jap)

F.Aminurrashidd said...

ahahha~ Baby tuh? katernyer nak penceh sudeyh.. gelak laa sekeji mungkin.. lamer pown xper.. Aiman x kesah.. heheh

handhalah ibnu kamil said...

ish3.

tak leh dibiarkan mereka berdua bercanda disini.

dah la pagi2 buta.
kang aku pgl jabatan agama kang.
heheh.

baru tau,

lalala.
bos kawen ngan temah.

pans2.

aku seorang Temah said...

alala fawez.. xpe la.. ko join akademi ni, leh la meneruskan legasi dia..ahaks..

abu: meh cucuk ngan garpu nak??

olsenwilliam said...

weihh..pawiz...mane aci ko nk recrut baby?...kalo ko recrut baby aku nk recrut punit bleh?heheheh..bleh la ek?,,

aku seorang Temah said...

bleh2..sume leh recrut sesape.. kalo ade yg nak recrit bekas YDp khar tu pun xpe..lalala

F.Aminurrashidd said...

Abuu: apakah ko jelez?? heheheh nanti Aini cubit ko.. ahahaha~

to Olie: bukan setakat Punit, ko nak rekrut si penegtua pown boleh oli.. ahahaha~ Aiman x kesaah.. :P

olsenwilliam said...

kalo kte recrut dorg kte nk wat ape pastu?
srh dorg ajar kte cmne nk catwalk?
hehehe...
ok..pawiz..kalo nk jd artis kne pandai jln cm kucing k...catwalk u know..hahaha...

aku seorang Temah said...

recriut pengetua mane? pengetua KHAR ke? lalalala(buat2 tak bersalah)

aku seorang Temah said...

oit2..korang zapin je tau..jgn pasan cam artis glemer cam KAK NITAAA lak..lalal

F.Aminurrashidd said...

memaner pengetua pown boleh.. pengetua sk Khir Joe pown leh gak kalo nak rekrut.. heheh.. x pown suh jerr pengetua Azundi nieh jadi Mak inang.. ahahaha~

Catwalk? olie start jalan duluk.. hahaha..

pengetua kiter nieh x sporting kan olie kan.. nak jadi diva pown xleh.. hehehe

aku seorang Temah said...

aku leh je jadi mak inang..leh la aku intip peel peserta AZ100 nih..kalo tak suke, leh la buat komplot untuk singkirkan awal..lalal

olsenwilliam said...

alaaa...lagu zapin tu nnti kte leh remix kan pawiz kan?...hehehe...pas tu kte hip hop kan plak..

sy x reti nk jln cm kucing la pawiz..ape kte kte mnta pengetue demo dlu?

bleh puan pengetua?...

aku seorang Temah said...

hallo..CIK ok..cik pengetuan nih nak catwalk kat runaway ANTM ataupun project runaway jer..lalala

F.Aminurrashidd said...

Olie.. sokong.. suh pengetua catwalk dulu.. kalo x moh catwalk, kiter suh dier tari zapin versi hip hop+ dangdut.. heheh..

jom komplot reramai suh cik pengetua kita nieh berzapin.. haipp haipp.. hahaha :D

aku seorang Temah said...

hoit2...aku singkirkan semua di minggu pertama kang..lalala

olsenwilliam said...

hahaha...kuase di tgn peminat km puan pengetua...huaahahaha..(ktawe jahat nih...)

bleh tu pawiz..sy sgt2 bsetuju dgn plan en yg sgt bernas tu...ape lg puan..nari la..

ok pawiz..ingt tempo tu..nnti die tlebih plak...hohoho..

F.Aminurrashidd said...

wakakaka oli2x.. si puan pengetua menari terlebeh tempo? naik seyh ker hape?..

si puan Pengetua ngah cuak tuh.. ngah bajet berkire2x nak singkirkan semua pelajo.. kang komplot menjadi.. mampoih pengetua.. ahahaha~

aku seorang Temah said...

ah..tade2.. kuase veto tetap di tangan aku..lalala

aku seorang Temah said...

hoit2 pawez..sempat lagi ko ye ngutuk cik penegtua sini.. ni ade harapan tersingkir di minggu pertama nih..

Mizz QeLLe' said...

hahahhaa.vote for ME!!!!!!....
cip napa ko teda?? ko mesti audition pun tak lulus kan..hahahaha...

aku seorang Temah said...

hoit2..aku PENGETUA AKADEMI ZAPIN la....ade lak tersingkir..lalala

fifie said...

hahha funny la :)
jdk pengetua yer,agak2 ko sape leh menang hehehhe
ape2 pon vote 4 me hhahahaha :p

aku seorang Temah said...

kang kalo aku pilih yg boleh menang kan ade pulak yg kate aku pengetua berat sebelah..lalala...senang camni la...



"SEMUA ADALAH PEMENANG, TIADA PENGALAH"

~fara busyuk~ said...

puan pengetua~~
hahaha~~
(segan2 sbb lmbt komen~~)
mklum laa..
bru blik..
hehehe~~
ape2 ponnn..
undi la sye..
PERLU KERR????
hahaha
sgt perlu utk undi sye..
jutaan trime kasih diucapkan kepada puan pengetua kerane sudi memilih sye sbg peserta akhir..
hehehe~~

aku seorang Temah said...

hahaha..farah..xpe2..pertandingan lum mule lagi..ko lum terlambat lg...kalo ko terkuar pun, masih ade AZUNDI MASUK lagi untuk ko..lalala

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea