Thursday 23 April 2009

LAPORAN HARI PERTAMA DATING NGAN INCIK EXAM

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 14:09

LOKASI : SITC

MASA : 8 MALAM WAKTU CONGO

TARIKH :2000 TAHUN SEBELUM MASIHI

CUACA : ALA-ALA BERADA DI ANTARTIKA

SUHU : DI BAWAH PARAS BEKU

MODE : MASIH LAGI TAK DAPAT DIPASTIKAN

CATATAN (arini eja betul):

Hari ini ialah hari pertama fatimah berjumpa dengan incik EXAM.. sebenarnye, fatimah tidak suke dengan beliau..tapi beliau suke fatimah.. Fatimah pun bukan jenis orang yang sombong dengan peminat2 fatimah.. so Fatimah jumpe la incik exam nih..

MySpace

ceh.. ingat Fatimah je yg incik exam nak jumpe..rupenye ramai lagi.. Fatimah g awal tadi..kul 7 fatimah dah turun..hee~~..xmacam orang tu..kul 7.30 baru nak g stesen bas..kene tinggal bas, Fatimah gelakkan je nanti..hahaha..semasa di stesen bas, Fatimah telah bertemu ngan teman2 fatimah iaitu farah, elle dan yanti.. awal juga anak2 dara cun nih..excited gamaknye nak g jumpe incik exam..tapi upe2nye mereka awal kerana ade misi yang perlu mereka laksanakan iaitu memakan nasik lemak yang berharga rm1.20 (ni kot hargenye..fatimah tak makan nasik lemak nih..tu yg tak tau harge..kolestrol tinggi..hakhak..dush2..tumbuk rusuk sendiri jap)..

MySpace

fatimah dan elle hanya memakan sandwich sahaja pagi itu..cam xde feel pule Fatimah mahu makan kerana Fatimah senarnye tak sedia seh nak jumpe incik exam..gile la..ape yg Fatimah mahu mencarut kepada beliau sebentar lagi.. tapi sebagai wanita korporat yang unggul, Fatimah rilek2 je.. Fatimah dah ade sesuatu yg Fatimah rancangkan kalo2 nanti Fatimah tergagap2 menjawab soklan incik exam tersebut..

Ramai juga umat manusia di SITC td..lebih kurang ramainye cam nak g tgok konsert pop yeh2 je.. sedang Fatimah berjalan ke pintu masuk, ade sorg budak comel (aini) cakap “ Fatimah, good luck eh”.. Fatimah hanya mampu membalas “mekasih..ko pun good luck juge”.. hahaha(gelak dalam hati)..

MySpace

rupenye name Fatimah ini sudah agak ramai jugak yg tau.. kalo begini, kadar kebarangkalian untuk Fatimah bergelar Fatimah hingga ke graduation day adalah sangat tinggi.. tapi Fatimah tak kesah..”mak tak kesah nyah”.. name tu pun agak ketimuran..jadi memg sesuai la ngan Fatimah yang PEMALU DAN BERSIKAP KETIMURAN ini.. tapi ade juge yang xbest tadi,,ni Fatimah nak cakap ni..perlu ke(ayat farah) nak rebut2 time masuk pintu SITC itu? APEKAH??? (ayat yanti)..

MySpace

cukup2 la tu rebut2 time nek bas..xkan nak masuk dewan pun nak rebut dey..nasib baik bulu mate palsu Fatimah tidak tertanggal..kalo tak, memg Fatimah muay thai sekali sume..

Fatimah pun berjalan la ke meja Fatimah..meja no 410..tepi sekali..sejuk..sebelah fatimah ialah jidih (mesti ade org jeles aku duk sebelah jidih)..hahaha..depan fatimah ialah tony..tony dengan mukenye yg penuh berilmu..blakang Fatimah steph.(fullstop.xmo ah crite lebih2 sal dia.(sambil bersiul2))..

MySpace

Dapat je bukak buku soklan, Fatimah pun bace la sume soklan..paper pagi nih paper KENEGARAAN.. kene jawab dua soklan dari 4 soklan..fatimah pun bace la soklan tu satu2.. soklan 1st fatimah pangkah..xleh jawab la..proceed ke soklan ke 2..ni pun kene pgkah juge..xtau menahu pun pasal tu..fatimah pun teruskan pembacaan fatimah ke soklan ke 3..yg ni pon kene tolak masuk lombong sebab tak tau juge..soklan 4 pun tau..ABEH??? APE YANG FATIMAH PERLU JAWAB??

MySpace

Fatimah mule rase tak sedap ulu hati.. Fatimah tgok orang sebelah sedang rancak menjot down point..alamak..xkan Fatimah nak lukis org lidi je kat booklet ini..adoyai.. okeh..fatimah mule memikirkan idea macammane nak memenuhkan booklet ini..HAAAA!!! Fatimah telah mendapat 1 idea..

MySpace

“soalan 3.

pada zaman dahulu, tinggal seekor tenggiling yang kacak dengan pak sedara beliau (bujang terlajak) yang tidak kurang kacaknye laksana din beramboi..hidup meraka, kais tengahari (bangun lambat daa), makan tengahari, kais malam, simpan untuk sarapan besok..memg sungguh daif la hidup mereka..lagipun padan muke mereka..meraka malas membanting tulang di lombong2 bijih besi milik yap ah loy yang berdekatan.. oleh hal yg demikian..hanya megi sahaja la juadah mereka.. pada satu hari, sedang si tenggiling berlari2 emak ( laju skit dari berlari2 anak) di dalam utan, tetiba beliau telah terlanggar dengan sebuah kete tolak milik sorang gadis kaye dari keturunan siput sedut.. tenggiling itu sangat terpesona dengan kecantikan si gadis itu yang ketika itu sedang memakai mop sebagai rambut palsu dan mengenakan mekap cap abon ( AVON yang made in Thailand)..hati tenggiling itu berdegup kencang laksana seperti halilintar..”oh tuhan..cintakah yang aku rasakan ketika ini”..keluh si tenggiling..tapi si gadis siput sedut tu buat dek je ngan tenggiling tu..ye la..dah cantik..mesti la kene blagak skit kan..baru la pakej.. setelah berhari-hari gila bayang seorang diri di rumah, si tenggiling telah membuat keputusan untuk masuk meminang si gadis td..biarpun beliau tiada duit..tetapi semangat kesukanan yang beliau tunjukkan patut dihargai dan di beri pingat DATUK seperti yg shah rukh khan dapat......

dan seterusnya…ntuk full version crite tenggiling dan pak sedara beliau nih, kene la kamu semua tunggu terbitnya buku Fatimah nanti..lalala…

setelah abeh menjawab soklan 3..fatimah pun ingin meneruskan kepada soklan ke 4..fatimah sudah kekeringan idea..ape la yang Fatimah nak tulis nih..

MySpace

fatimah telah mendapat idea lagi..lalala..idea nih Fatimah rase memg paling bernas yang Fatimah pernah hasilkan (Fatimah rase, kalo korang tak rase, ape fatimah pedulik..hahaha)..fatimah pun tulis biodata Fatimah di situ supaya en samri lebih mengenali hati budi Fatimah..tapi Fatimah xmoh buat yg bese2.. xbest.

soalan 4.

NAMA : FATIMAH BINTI *****(nama terpaksa dirahsiakan)

UMUR : 17 tahun (sweet seventeen tu..)

TARIKH LAHIR : 7 januari 1992

TEMPAT LAHIR : Rumah Bunda

CITA-CITA : Miss world

HOBI : mengumpul setem..menanam pokok bunge..memasak (bakal disayangi emak mertua)

MAKANAN KEGEMARAN : sayur2an hijau (hahaha..)

MINUMAN KEGEMARAN : sky juice je (jimat..)

PENGALAMAN MANIS : termakan gule

PENGALAMAN PAHIT : makan ubat pahit..wekk

ARTIS WANITA KEGEMARAN : INA NAIM

ARTIS LELAKI KEGEMARAN : SAWI(artis baru)

IDOLA : makcik cleaner sebab nak jadi rajin cam beliau.heee~~

MADAH KEGEAMARAN : gagal sekali tidak bermakna akan berjaya pulak lepas nih..

UCAPAN : semoga en samri bahagia dan sihat2 selalu dengan kambing peliharaan

Sekian..terima kasih..”

Begini lah yang fatimah tulis di kertas jawapan..walopun jawapan ni paling kurang bijak di antara semua..fatimah rase..ni la jawapan yang paling cantik dan colourful yang pernah en samri terima..lalala

MySpace

Kepada semua rakan2 fatimah..doakan semoga fatimah tak kene repeat paper ini semula ye..lilili (penat pulak dari tadi sik lalalala je)

Oh ye..sebelum fatimah menutup siaran..ni fatimah nak crite nih..

Kejadian ini berlaku semasa fatimah ingin mencucuk dinding di depan pondok pak gad pintu TIMUR..ini adalah kerana di dalam purse fatimah, populasi habuk telah mendahului carta berbanding dengan populasi duit..

MySpace

dan sebagai seorang mahasiswi yang mengamalkan budaya timur yg kuat, fatimah pun bratur la kat barisan yang giler bapak nye panjang tu..fatimah lek2 je la bratur sambil menyanyi2 kecil sebuah lagu zapin..

MySpace

TIBA2..ade saorang wanita yang anggun lagi menganggunkan tetibe potong barisan..tetibe parking sebelah kawan dia..APEKAH??

MySpace

lame tak makan kasut boot palapes masak kari ke? Dah la panas2 sini, mekap jename mahal fatimah nak cair dah..leh lak ade yg potong barisan..antu tol..

MySpace

tapi fatimah lek2 je la..malas fatimah nak marah2..buat tambah kedut kat muke je..(abeh..yg aku tulis ni bukan tanda2 kemarahan ke???) lalala.fatimah pun tak tgok sgt muke dia..ntah sape tah..lantak la dia..kalo dia rase potong barisan tu kool..biak p la dia..fatimah yg mengamalkan budaya ketimuran ni xmoh la ikut dia..fatimah sikit pun xde maki sebab fatimah rase orang ramai yang tgah beratur tu mesti dah berlori2 maki dia..nasib kamu la wanita..

Itu la pengalaman hari pertama fatimah bertemu dengan incik exam.. laporan lintas langsung untuk hari kedua dan seterusnya akan menemui penonton di saluran 8 TV C(televisyen congo)..

Sekian..mekasih..lalala

p/s: crite tentang EC2 ade dibawah ini..sekian..malu2..blushing suda nih..

<a href=http://myspace.laymark.com>MySpace

55 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

no no no (sambil goyang jari telunjuk) aku x cayerrr laaa.. hahaha~ dush dush dush..

♥ elle ♥ said...

hehehhe..
fatymah..
spe y akn jeles ble ko dok sbelah jidih tue...
nak tau..
heheheheh
(",)

aku seorang Temah said...

fawez: ape yg ko tak caye..siyes seh..aku memg tulis itu...soklan 3 aku buat karangan tenggiling dan pak sedara beliau..untuk soklan 4, biodata yang menarik itu laa...
huhuhu..xcaye ke? cucuk ngan garpu kang..

elle: entahla...(sambil bersiul2 dengan muke yg tak bersalah..)

handhalah ibnu kamil said...

OIT2 FATIMAH.

tenggiling itu siapa?

fatimah2.kenapa tak bgi shaja tumbukan padu keayuaan dan ketimuran kepada wanita yg memotong barisan itu?

kalau aku.lama dah teburai lemak dan isi perut wanita itu.

keh3.

~baca sambil beguling2 pegang perut kerana rasa nak berak tahan keetawa~

aku seorang Temah said...

abu..fatimah kan ayu dan bersikpa ketimuran..(behenti jap untuk gelak)mane ade gune tumbukan2 ni..lalala..fatimah malas la nak marah2 ke..macam yg fatimah cakap..buat tmbh kedur kat muke je

aku seorang Temah said...

lupe lak nak bgtau...


WATAK TENGGILING DALAM CERITA TERSEBUT ADALAH REKAAN FATIMAH SEMATA-MATA...TIDAK ADE KENE MENGENE ANTARA JIRAN PAK SEDARA FATIMAH, MAK TIRI PAK MUNAWER DAN SEBAGAI NYE..

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

looo
sesi merapu raban ini diadakan pada waktu petang jugak keeeer

aku seorang Temah said...

hahaha..nak mengarut bile2 pun buleh...tak kene bayar yuran pon..hak2

F.Aminurrashidd said...

Fatimah.. aku nak mintak izin amek widgets lam blog ko neh.. entry dan pengkomen terhangat.. ahahaha~ ko x kasi oun aku nak amek jugak.. ngeh ngeh~

aku seorang Temah said...

amek la fawez..pasal ko, ape2 pon boleh..lalala lagipun aku xkenekan yuran pendaftaran pon..hahaha

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

"pasal ko, ape2 pon boleh"....
aku dah ambik pooonnn...
heheh

F.Aminurrashidd said...

kih kih kih.. aku dah amek pown.. ahahaha`

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

nanti leh r ni bertanding kumpul comment

aku seorang Temah said...

korang memg..kalo tak bg pun mesti amek jugak kan...lalal..so tak payah ngade2 nak mintak izin..

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

hahha...
bukan ko yg cipte widget 2...
hahaha
bukan kah begitu???

aku seorang Temah said...

yele2...ko la betul..

juz kawaii said...

aku tau sape yg jeles timah dpt duk sblh jidih~ lalala *__*

aku seorang Temah said...

hahaha..yanti..diam2 sudey..lalala

handhalah ibnu kamil said...

oit2.

hahaha.

aku dah tak tau nak meraban apa ngan korang.


keh3.
fatimah2.
aku jga tau siapa yg jeles fatimah.

aku seorang Temah said...

siape abu? cube la teka...lalala

juz kawaii said...

ahahha~
kalo abu dpat teka mmg score ar kenegaraan..jeng jeng jeng!
xgitu timah??hehe

aku seorang Temah said...

hahaha..tau xpe yanti..

abu kalo ko jawab betul, aku hadiahkan tdung pink bertatahkan coklat cadbury yg ko nak semalam..
lalalaa

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

nk aku jawab ke timah??? ehehehehehe

aku seorang Temah said...

jgn man..biarlah jadi rahsia..lalala

F.Aminurrashidd said...

saper weh?/ aku gak nak taw.. ahahaha~

aku seorang Temah said...

rahsia la bos..ne leh g tau..
nak tau kene blaja KEPSI dulu..lalalala

aku ciken said...

patimah ai le biu.. :D

aku seorang Temah said...

ciken..ai leb u tu..hak3

F.Aminurrashidd said...

jadinya aku kene cari KEPSI la neh.. hahaha

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

pekebendenyer KEPSI tuh????

♥ elle ♥ said...

yanti...
spe y jeles lau fatymah dok sbelah jidih...
nak tau....
ehhehehehe

aku seorang Temah said...

fawez: aah..ko kene cari KEPSI dulu..pastu tambah cheezy wedges..pastu nak air milo ais..baru aku g tau...hahahha..leh tak fawez? deal eh?

aku seorang Temah said...

MAn: KEPSI itu sejenis binatang berkaki dua..memakai mop di kepala dan mekap cap abon..

elle: nak tau sgt ke? (sambil mengangkat kening)

♥ elle ♥ said...

mst laa nk tau..
hahaha
nk tau sgt2...
hehheeh
insan tue mst cute n sweet jer kn...
btol x??
1 lgie mst die baek jer...
cm fatymah..
kye ngn adt ktimuran..
btol x cik fatymah..
heheheh
~(",)~

aku seorang Temah said...

comel elle..sepert sape tah..
yg penting pgi tadi dia pakai baju ijau ;))

♥ elle ♥ said...

chomeyl sperti.....
hmm spe yer??
pkai bju hijo??
hmmm kt mne yer ko jmp gdis y cute n sweet e2..
mse xam ari2 die pkai bju per??
hahaha

aku seorang Temah said...

exam ritu dia pakai baju ijau jugak..kain dia ijau..baju dia aku tak ingat..lalala

♥ elle ♥ said...

ye ker??
huhuh
spe ekk..
heheh
die dok mje no bpe fatymah..
nk aim laa spe gurl y cute+sweet g2..
hehehe
tertnyer2 lam atie nie..
hehehe

aku seorang Temah said...

nanti fatimah pastikan seat dia no brape ye? kanpe elle tny?
ke elle yg jeles nih? oppsss..

♥ elle ♥ said...

hahahah...
ops fatymah jgn laa bkte bg2...
elle cme mau tau jer..
hhehehe
ap laa fatymah nie...
(",)
heheh t gtau yer die dok kt ner..
elle nk tau...
hehhe
sbb nk tgk org y cute n sweet e2..
hehe

aku seorang Temah said...

baik elle..nanti time falsafah..mane la tau dak tu dapat duk sebelah jidih pulak..lalala

♥ elle ♥ said...

haha..
tp elle xrse bdk tue dpt dok sbelh jidih..
huhu..

aku seorang Temah said...

jodoh kite mane tau..lalalal

♥ elle ♥ said...

hahah tol gk kn..
heheh
jodoh sume d tgn 2han..
hehehehhopefully die dpt laa dok sbelh jidih..
heheh
mst sng jer die nk jwb tyme xam..
heheh

aku seorang Temah said...

si dia tu memg gatei..siap la..aku ngadu kat jidih nanti..lalala

♥ elle ♥ said...

huhuh gatal kh die??
bkn die bdk baek ker tymah..
huhuhu npe nk ngadu ngn jidih..
mlu laa bdk tue nnt..
huhu
ap lor tymh nie..
cian kt budk tue..
huhuhh

aku seorang Temah said...

yela2...aku sian la..hahaha

♥ elle ♥ said...

mekasyh tima sbb memahmi bdk e2..
ops npe ak y ckp time ksyeh..
hahaha

aku seorang Temah said...

hahaha..U ARE ON CANDID CAMERA..

♥ elle ♥ said...

ops what've done...
hahahhaa

aku seorang Temah said...

hahaha...gelakkan elle...lalala...
elle.. WAKENABEB!!

♥ elle ♥ said...

ops2...
tidakkkkkkk..
wakenabeb....
hihhihihi..

aku seorang Temah said...

elle...jgn urang tau dah la..

♥ elle ♥ said...

no laa sye tdk crg cik tymah...
sye mseyh egt bf syg anam d jb..
heheh
b,syg xnkal2 kt cnie..
heheheh...
jaoh d mte dkt d atie..
hahah
mti laa ak lau anam tau gf die cmnie..
hahhaa...

aku seorang Temah said...

kalo elle masih ingat tidak mengapa...lalala...rabu kat SITC elle..hehehe

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea