Sunday 5 April 2009

SAYA. ENCIK ADD MATH DAN ADIK BELIAU..

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 03:20

saya kat sini nak crite pasal kenangan saya dengan encik add math dan adik beliau, math.

 Monkey

adik beliau iaitu math telah saya kenal sejak saya belum pandai mengikat tali kasut lagi..di ketika itu, saya hanya pandai meminta duit dari emak saya untuk membeli dendang ataupun tora..( tora datang lagi!!! dengan permainan sumpit berirama....)

MySpace

..saya sungguh meminati jajan itu.. walaupun sekarang ini saya sudah agak lanjut usia, tetapi saya masih berkeinginan untuk membeli jajan tersebut.. tapi...apekan daya.. keadaan tidak membenarkan..

MySpace

saya risau, kang tetibe beli pastu kantoi pula ngan wartawan-wartawan..susah pulak saya mahu membuat pc dan sebagainye nanti..lalala..kite lupakan dahulu tentang keinginan kuat saya untuk membeli tora ataupun dendang itu..kite berbalik kepada isu semasa kite sekarang...

 

saya diperkenalkan dengan math oleh seorang cikgu yg hensem..(masih darjah 1, tetapi sudah pandai menilai darjah kehenseman insan bernama lelaki...cewahhhh) tapi siyes..saya rase cikgu tu ensem..nama cikgu itu....... ( nak tulis ke xmo eh? adoyai..kang jd kontroversi..xpe2..aku crite...)

 

 

nama: amran bin ahmad

 

asal: merlimau, melaka

 

umur: 25 tahun (tahun 1995, sekarang 2009, umur dia 39)

 

status: masih bujang

 

 

dan membuatkan aku semakin kenal ngan math ini ialah bile cikgu tu duk sebaris je ngan umah saya....lalala...hari2 pegi umah cikgu nih ngan kwan2 yg lain semata-mata mahu mengenali math ini dengan lebih dekat dan mesra..( motip je tu..senarnye nak tgok cikgu tu..heee~~muduhnye dak darjah 1 ini..)..

 MySpace 

tgah tambah compact powder sebelum masuk ke rumah cikgu itu

 

ketika darjah 2, cikgu rozita pula mengambil alih tugas cikgu amran (uhuk2..).. 


cikgu nih mandong..saya tgok muke beliau hari2 letih..mungkin bebanan membawa "perut akibat terkena buatan orang" itu yg memenatkan beliau..busan gak time nih..cikgu tu susah nak tgok dia gune papan itam tu...sik buat keje sendiri je..penuhkan buku kerja yang disediakan kerajaan malaysia itu je..busan yol..

MySpace

saya masih ingat lagi..bapak saya pernah membuatkan kerja sekolah untuk saya...pasal saya malas nak buat...senang sangat..xde cabaran...hahahah (gelak keji)..tapi prestasi saya bersama math tetap unggul dan bitara..( dulu xpandai gune bitara ni..haha)...

MySpace

 

semasa di darjah 3...waaaaaa.....ini lagi menambahkan lagi minat saya untuk mengenali math...cikgu yg mengajarnye...adomak...gilak ensem... nama dia........

 

 

nama: hafaizal bin ...... ( entah..dah lupe)

 

asal: kuantan,pahang

 

umur: 27 tahun (sekarang 39 gak..)

 

status: masih bujang siol.......

MySpace

 

 

lalala..kenapa ye..tiap kali cikgu ensem je saya akan ingat detail2 itu..tgok cikgu rozita tadi..saya tak ingat pun umur dia ke, asal dia ke...senget kan saya...lalalala.

 MySpace

ngan cikgu nih pon berkobar2 gak saya bile beliau masuk... beliau juge tinggi.. uuuuu... ala-ala climbing wall ( anis mesti paham...huhuhu)

 MySpace

 

ok le..kite skip crite darjah 4 sebab yg ngajar tu cikgu tua dan tak hensem..hakhakahak...jap lagi saya kuar rumah, pastu kene sambar petir..sebab derhaka kat cikgu..lalala..

 MySpace

 

darjah 5 merupakan tahun di mana saya start membenci math...semasa saya darjah 5, yang mengajar saya ialah cikgu amran (ala...cikgu darjah 1 tu...).. ketika ini beliau sudah berkahwin...( uhuk2..signal patah hati..).. ketika ini perwatakkan belaiu sudah lagi tidak seperti dulu mase saya darjah 1, caring n baik hati..ni sik nak marah je..rotan bawak gile bapak nye besor ngan panjang tu..kalo kene memg mc setahun.. ade satu insiden yang menyebabkan cikgu itu sudah tidak lagi ensem di mate ku..ceeewahhhh.. betull..insiden itu sangat sadis..( bagi kami la satu kelas...kalo org lain tak sadis, mendulikkan si jimah tu....)

MySpace

 

pada satu pagi yang indah lagi permai di temani dengan kicau2 burung wak2 di luar kelas... kami sekelas telah di rotan sebanyak 1o kali di belakang tapak tangan dengan rotan sebesar ibu jari kaki big show (wwe tu...)... sebabnye kami tak buat buku kerja..lagipun dia tak suruh pun buat ( kalo dia suruh, kami buat la..dah dia tak suruh buat, xkan nak buat gak..sengot!!) sakit tahap dewata kayangan..saya ingat lagi..saya turn no 3 yg kene rotan tu...rotan tu mase tu masih kuat dan gagah..siol tol..sedap berkerim raso eh.. belakang tapak tangan saya jadi biru macam biru air laut ( tipu la tu biru laut).. tapi siyes..biru.lebam..tgan saya gigil..kebas...xleh genggam..sakit...pedih..tak terucap rasenye.. cikgu tu hayun rotan tu gile bangkai kuat..ya allah..sakitnye.. sampai org yg terakhir, rotan tu dah hancur dah tang depan tu..betape kuatnye dia rotan..dalm hati aku " siap la kau..aku ngadu kat bapak aku".. dan di sini saya nak buat satu pbm (pengakuan berani mati):-

 

 

"dengar sini sume orang kampung..aku lah budaknye yang bapaknye datang sekolah jumpe guru besar itu..aku lah budaknye yang bapaknye datang umah cikgu amran tu dan bertanya apakah rasionalnya anaknya yang cumel ini di rotan sebegitu rupa.aku lah budak itu yang agak manje sehinggan aku mengadu kepada bapak aku"

 MySpace

 

ni pengakuan pertama aku setelah hampir 10 tahun aku mendiamklan diri dari wartawan2..hahahaha ( jgn salah sangka. cerita aku nih tak masuk paper pon)..tapi heboh sekampung la yang cikgu tu membuat penderaan kepada anak2 murid beliau..cikgu amran nih baik ngan bapak saya kerana bapak saya merupakan org penting di kawasan perumahan saya itu..hehee~~ so, bapak saya gak terkesima la cikgu tu buat camni..bukan kat saya je yang buat bapak saya concern..kat classmate saya yang lain juge..ade sorg classmate saya, name terpakse dirahsiakan, jari hantu dia sedikit bengkok sebab kene rotan tuh..dan sampai sekarang kesan tu masih ade..kejam tak kejam cikgu tu..nak rotan, rotan la..jgn la sampai mendatangkan kesan fizikal camtu... saya masih ingat lagi ayat cikgu itu kepada ayah saya

 

 

"bang jamal ( panggilan cikgu itu kepada ayah saya), saya mengaku memang salah saya..saya tak sangka la sampai jadi camni" sambil cakap tu dia belek2 tgan aku yg kejang xleh bengkok tu time tuh..cesss..bukan muhrim la incik..dah rotan sampai ku cedeara parah,,lagi mau pegang2..nasib baik saya masih kanak2 lagi time tu..lalalala..

 MySpace

soryy..bo layan..

saya masih ingat cikgu tu sampai skrg..cikgu tu penyayang je dulu.xtau le nape jd baran..gado ngan bini ke ape..

hmmm...xpe la..yang penting idup saya sekarang tidak lagi berkisar tentang math.. saya nih kire duit pun tak reti ( uhuk2..) mak saya yang sekolah hanya setakat darjah 1 tu pon handal bab kira2 duit nih..

mase sekolah menengah pulak...time math je otomatik  setan duk kat mate saya, kipas baek punye.,....tapi setakat nih subjek sejarah la yang mendahului carta ubat tidur saya...boleh kire ngan jari kot bape kali saya stay awake time kelas sejarah.. oleh itu, terkire lah betape banyak kali nya saya tido dalam kelas...ini semua nasik kawah hostel nye pasal... to you nasik kawah, i blame u for making me a hardcore "sleeping beauty" in class.. lalala..

MySpace

add math pulak...saya kesian ngan cikgu yg kenalkan saya dengan encik add math ni..

cikgu mase form 4, cikgu dianengsheh..saya panggil beliau cikgu neng..beliau ni orang jawa..macam saya juge.. (psstt...orang kate orang jawa nih cumel2..ye ke? lalala...).. cikgu neng ini merupakan cikgu yang gigih mengajar anak2 murid yang lembab cam saya nih..ye la..ajor 800 kali pun tak paham...ape masalah pun tahu...mungkin efek di rotan hingga cedera parah mase darjah 5 ( motif...) dahulu.. tapi siyes la..nape le susah sangat saya nak paham incik add math nih? adoyai.. buat pengetahuan hadirin2 hadirat yang di hormati sekalian..cita-cita saya sebenarnye ialah mahu menjadi doktor/ pakar forensik...tapi kan, tu la kite hanya merancangan, kepala otak kite yang noob ini yang tentukan.. cikgu biologi saya yang pandai memasak, membuat kek dan biskut yang enak2 iaitu cikgu syukry, selalu sahaja membebel kat saya..letih dol..hari2 kene brainwash..tapi tol gak cikgu cakap...(uhuk2 sekali lagi)..naik form 5 pun prestasi cam dulu gak..add math jgan cakap la.... kalo tak 9% je dapat memg tak sah.. kalo tak fail tu maknenye bukan azlina la tu...siol tol...saya pun berasa sudah malas mahu mengenali add math itu..biarlah beliau dengan labu2 nye...

sebulan sebelum spm, setelah di basuh,. di dobi, di clorox, di seterika oleh cikgu syukry yang leh tahan gak lasernye tu tapi baik hati, saya pun mule la bertungkus lumus.. tapi apekan daya, megi sudah menjadi lembik... bak kate orang negeri sembilan..

"tak dapek den nak nolong tu do..."

akhirnye..time result dapat saya hanya leh senyum2 kambing je coz xdapat 1 pon A ( uhuk2 untuk kali ke brape tah..).. agak bangang jugak saya nih.. add math saya dapat 8e.. sib baik tak 9.. math moden lak dapat 4b je..buduh lak ai...

hmmm..ini bukan nasib..ini bala carik sendiri...

begitu lah kisah saya yang terlalu banyak berkisar tentang add math dan adik beliau, math..


p/s: ikon hanya hiasan semata-semata..saya lagi cumel dari tu kot...lalalaa

4 NASIHAT:

♥ elle ♥ said...

hahhah adoi klaka tol..
ak rse lau ko x kne tibai ngn cgu amran tue mst add math ko a1..
heheheh nie mst imapct dri kne rotn tue...
heheheh..
kne badi kot...
huahuahuahuahuahu

aku seorang Temah said...

sakit dol elle...aku menangis time tu..pastu aku balik umah aku ngadu..bukan aku je ngadu...sume budak ngadu..tapi bese la..bapak aku kan taiko kampung Talang..tu yg selamber je bapak aku datang skula..lalala

norzyah_zacksabri said...

lina..ko ni ade2 je kan!! ko tau x jenuh aku nk tahan ketawa ngan kentut bace entry ko nih???
tapi pae pun, aku phm perasaan ko mase tu..sbb aku dulu pun ade gak cter yg x best ngan math...tp disebabkab cikgu math aku tu garang nk mampos, terpakse gak aku memerah otak ni ha bagi dpt A math mase upsr..klu x, confirm dia dh sula aku ngan chopstick!! ekekekke

aku seorang Temah said...

aku UPSR 5A tu...same le cam ko..(cakap penuh bangga dan raik)..lalala

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea