Tuesday 24 March 2009

IMPORTED POST

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 17:45
pada 21-22 mac 2009 bertempat di Zon Desa Selesa yang "selesa" la sgt tu (type sambil menjuling2kan mate) saya telah pergi bercamping di atas ketidakrelaan saya.. tapi disebabkan tugas dan tanggungjawab saya pada agama, bangsa dan nusa..say pun pegi la jugak..lagipun kang kalo tak pegi, bos laser2 pulak..tu yg malas tu..bukan takut..cume hormat incik bos itu..huhuhu..

berbalik semula kepada topik utama perbincangan kita hari ini tentang CAMPING YANG CAM KAMBING ITU..
actually, CAMPING YANG CAM KAMBING ITU adalah kelolaan pihak2 tertentu yang saya tidak mahu war2 kan di sini.. pasal mereka tu tak penting pon.. camping tu diadakan atas sebab untuk memenuhi tuntutan satu subjek yg kami ambil di sini ( IPTA yg terpaksa dirahsiakan namenye atas sebab2 kerisauan dengan AKTA ISA).. pihak pengelola ( a.ka. classmate yang tak berapa di kenali) adalah sebab2 utama mengapa this-should-be interesting camping turn out to be CAMPING YANG CAM KAMBING..

antara sebab2 yang dikenalpasti menjadi punca kepada keTIDAKBESTan camping itu

1. keEMOSIONAL KETUA PENGARAH PROGRAM

tempat nak camping ni gile bapak punye jauh dari main road.. hanya kenderaan kecil seperti basikal, motosikal, kereta, beca, moto bawak tong gas itu sahaja yang boleh masuk.. selain itu, kalo tidak mahu masuk ke kawasan itu melalui main enterance, gunekan jalan air pon boleh.. tetapi tentulah sahaja kite memerlukan pelampung itik, sampan, tonkang atau moto air ( munurut kevin, moto air itu bahasa timangan untuk MOTOBOT di sarawak).. akan tetapi kami tiada la pelampung itu semua.. yang ade pon cume tiub moto wak yang sedang berada di dalam tayar moto wak.. akibat tiada peralatan yang sesuai untuk menggunakan jalan air melalui sungai di sebelah KHAR, kami pun memilih untuk menggunakan main enterance di hadapan taman u. tetapi disebabkan kami malas nak menambahkan kadar kehitaman kulit kami yag sedia ala2 manggis (gile ke ape..kul 3 petang nak kene jalan kaki tengah panas..) kami pon menggunakan khidmat teksi sapu yang sedia berkhidmat 24 jam itu.. semasa berkumpul, KETUA PENGARAH YANG EMO tu pon mule kan lah first peep talk dia.. cakap thanks la pada yang willing datang dan sebagai nye la..tetibe dia sentuh tentang hal pengangkutan (care kami datang ke sane la).. dia kate ade yg datang jalan kaki, ade yang naik moto, ade yang nek kereta sapu..dan dengan tetibenye dia berkata lebih kurang la jugak ni bunyi nye..

"besok, mase balik saya xnak ade yang naik kereta sapu..yang naik moto tu takpe la..tapi besok sume kene jalan kaki"


"hello..aku g naik teksi sapu ade gune duit ko ke? ade gune duit tabung ayam ko ke? ade aku gune duit PTPTN ko yang sikit tu ke?" kata saya di dalam hati...

banyak gak yg suara2 yag tak puas ati ngan statement beliau..

pastu ade la sorg budak tu (name terpaksa dirahsiakan)..budak ini slah seorang yg naik teksi atas sebab2 xmo mencairkan mekap di muke nye..dia pon angkat tgan (ade manner..hehehe) dan bertanya satu soalan kepada ketua pengarah tersebut

"ape rasional nye pihak anda tak bagi kami naik kereta sapu?" tu je soalan budak itu yang seperti biase menggunakan nada sekata yang sarcastik..

pastu pengarh program yg emo tu menjawab..(dan semestinye dengan keEMOSIONALan yang melampau)

"adakah kite mati kalo jalan dari simpang tu datang ke sini?"

pada perkiraan aku, ketua pengarah ini ade sikit terputus fius di otaknya ataupun bahasa melayu nya fail semasa Spm.. ini adalah kerana, dia telah menjawab soalan itu dengan memberikan soalan yang lain..bukankah soalan itu perlu di jawab dengan jawapan yg tepat lg rasional? orang tny soalan untuk dapat jawapan la dey..bukan nak soalan balik..senegal (ini bukan sengal, ini betul2 SENEGAL) nye ketua pengarah..


2.keAGAKPOYOan urusetia wanita yang bajet chalet tu sugar daddy dia punye

semasa camping ini, semua peserta telah di berikan khemah untuk tujuan pemBERADUan.. bukan peserta sahaja..malahan urusetia juga perlu tidur di dalam khemah untuk mengamal kan konsep FAIR AND SQUARE.. pihak pengelola ade la menyewa satu chalet untuk tujuan penyimpanan barang.. tapi urusetia2 wanita nih melakukan chalet itu seperti sugar daddy depa yg punye..ape kes dol.pastu chalet itu juga bertujuan untuk menyediakan kemudahan untuk peserta wanita untuk freshen up and semayang..

ade urusetia yg wanita nih lebih2 lak..acting cam best je..cam org nak sgt je gune chalet buruk lg huduh tu.. kemudahan ni kongsi la same2 dey..jgn ko ingat ko sorang je nak mandi and semayang..jgn ingat kamu ni 1 step upper than us.. kamu dan kami same je..jgn nak mempoyokan diri.. org nak tumpang semayang je la dey..takkan nak tggu kejap sebelum isyak tu pun di kira melepak di chalet kamu yg buruk tu..adoyai.. ni la dia melayu yg agak poyo.. umur sebaya je dol.. aku bukan dulik pon same ade ko urusetia ke tak.. ade aku kesah??????

KESIMPULAN

CAMPING INI MEMANG AGAK CAM KAMBING..


p/s: Aku tak mandi seharian akibat kepoyoan mereka..lgpun air sgt lah tidak best.. basuh muke ngan gosok gg pun gune air mineral

0 NASIHAT:

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea