Tuesday 24 March 2009

IMPORTED POST 2

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 18:01
semalam bersamaan 17 mac 2009 adalah ulangtahun hari lahir YB Kuching ( versi TESLIAN).. wah..ayat skema lagik nih.. (sejak kebelakangan ni asik gune ayat skema nape eh, hahaah)...macam2 la acara yang berlaku semalam..sebenarnye, si YB nih yang nak menganjurkan..ingat kami semua nih nak jd tetamu kehormat je la..datang pakai evening dress, wangi2..tggal makan je..rupenye2 kami ( aku, oli, kelle, kevin. dan wak) kene jadi event crew pulak..dari sehari sebelum 17 mac, kami dah bersiap2 dah..saya, oli dan kelle laksana suri rumah tgga cemerlang yang sedang sibuk menshopping barang keperluan rumah di GRAND UNION yang tersangat lah grandnya itu. .dengan checklist barang2 nye..huhuhu..
kami juga tidak lupe menyahut seruan kerajaan untuk menjadi pengguna yang bijak dengan membandingkan harga2 barang keperluan harian tersebut. Yang mane paling murah..itulah yang kami akan pilih (padahal nak save bajet sebenarnye)..

nak murah punye pasal, itu yang sampai salah seorang dari kami bertiga (nama terpaksa dirahsiakan supaya markah beliau di scoreboard bakal mak mertuanya tidak dikurangkan..hehehe) telah dengan jayanya telah membeli GULA CASTER..untuk pengetahuan umum..GuLA CASTER selalunye digunakan untuk membuat kek kerana texturnya yang halus. Dan ia same sekali bukanlah digunakan untuk memasak, jauh sekali digunakan untuk membuat air...adoyai..lawak sungguh la beliau nih..nampak sangat agak kurang kadar kemasukkan beliau ke arena perDAPURan..heheh..inilah ciri2-ciri anak dara unggul zaman sekarang..
17 mac 2009
7.30 pagi
Saya baru je terjaga dari tidor..jangan salah sangka ye.. saya baru masuk tidor awal pagi td..saya bukan terlajak keretapi ye kawan2..hehee..

dengan keadaan yang mamai, tetibe ada paggilan S.O.S dari olivia..beginilah lebih kurang bunyi panggilan S.O.S beliau
”cip, ko dah bangun lom..aku nak datang umah ko ni..”
Dengan suare yang kunun2 dah lame bangun saya menjawab..
“dah2..datang le..ape halnye?”
“aku dah beli ayam dah ni ngan din..kite perap eh”
“okeh2”
Wah! Perap ayam? Kat kolej? Biar betik..sib baik bawang2 sume sudah saya bereskan pada lewat malam td..
sebentar itu, oli pun datang dengan membawa sejumlah ayam..dalam adegan memerap ayam itu, pelbagai perkara berlaku..
1. Kami membuat kerja laksana sedang menukang (menukang ni maksudnya kerja2 pembinaan rumah ..ketuk2 paku..bising bunyi nye..)..kerana bayak sgt bunyi2 yang di hasilkan..barang tu jatuh la..barang ni jatuh la…pisau jatuh la.. ini semua adalah hasil daripada kebiasaan kami melepak ketika emak sedang memasak di dapur..hohohoho
2. Penggunaan kicap menggantikan sos tiram
Sos tiram nih tujuan nye adalah untuk melembutkan dan mengenakkan lagi ayam tersebut..tetapi, kerana kadar memori saya agak kecil RAM nye, sudah tertinggalkan sos tiram itu sewaktu meletakkan barang2 di rumah Kevin semalam… bagaimanakah??? Oli pun mencadangkan supaya diganti dengan kicap.. sib baik ade kicap kat umah..terima kasih resident 3-6-7 KHAR..i lap u all..hehhe
3. “TANGANKU BERBAU BAWANG”
Ini yang paling sadis..bau bawang tidak dapat dinyahkan dari tgan kami yang halus ini..hahaha..adoyai..basuh bnyak2 kali pun xmo ilang..ape kebejadahannya semua ini..xkan nak kene gune peluntur pakaian lak baru nak ilang..alamatnye daging pon luntur la skali..hari ini pegi kelas bau bawang la gamaknye.. (dah letak losyen pon xmo ilang jugak tu..sedih..)

5 petang lebih (masa tidak dapat dikenalpasti dengan baik)
Kami pon bertolak ke rumah Kevin menaiki Air Asia kepunyaan kawan Din yang sedang kecewa kerana kekasihnya sudah berkahwin dengan org lain (full detail tu..hehehe).

macam2 yang kami angkut..cerek elektrik..periuk nasi..arang..peti ais je kami tak bawak..rumah Kevin tu kosong lagi, tu yang kene bawak barang2..
Masa menghidupkan api untuk memanggang ayam adalah saat2 yang agak2 menyakitkan hati dan sanubari jugak..mane taknye..asap dah agak berkilo2 jugak kami hirup, api tak jugak2 nyala..

kambing sungguh api itu..wak juga nampaknye sudah berputus asa..akhirnya beliau merajuk dengan kayu api tersebut dan berlalu pergi ke dapur untuk membantu olivia memasak spaghetti di dapur.. tinggallah saya dan Kevin terkebil2 memikirkan cara yang sesuai untuk menyala kana pi tersebut..banyak juga cubaan yang gagal..akhirnya kevin pun mengeluarkan satu kenyataan yang berbaur kecewa
“ni kalau aku bakar selipar aku baru nyala api ni”
kevin nampaknya sudah agak kecewa ngan keadaan itu sehingga dia mahu menjadikan selipar beliau sebagai korban..tp nampaknya jangka hayat selipar kevin masih panjang kerana wak telah menjumpai getah..yeyeyeye..api nyala dah..
Asap yang dihasilkan daripada pembakaran tersebut agak banyak sehingga jiran tetangga kevin keluar meninjau keadaan..jiran tetangga kevin pura2 membawa anak kecil bersiar2 melintasi rumah kevin padahal nak tengok ”ade rumah terbakar ke ni?”
Pada malam itu, tetamu khas dijemput( sekali lagi menaiki Air Asia kepunyaan kawan Din yang sedang kecewa kerana kekasihnya sudah berkahwin dengan org lain..hohoho). berbeza sungguh meraka dengan kami (event crew)...mereka sume wangi2..cantik2..hensem2..tetapi saya dan kevin berbau asap manakala oli dan kelle sudah berbau PREGO..

huhuhu..tapi xpe..ini menunjukkan kami komited dengan tugas kami..pasal bau, kami tidak hiraukan lagi

0 NASIHAT:

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea