Thursday 8 October 2009

Ye...aku MUNGKIN NAMPAK TIDAK KESAH..actually AKU SUNGGUH KESAH..

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 13:01

dengan KEJADIAN ITU membuatkan aku sekarang ni kembali terfikir dengan kewajaran aku melakukan anjakan paradigma pada diri aku sejak akhir-akhir ini..akhir-akhir ini, aku bukan lagi manusia yang suke terperuk je kat bilik..aku lebih suke bersosial (in a good way la of course)..berjumpe dengan orang..berbakti sikit-sikit untuk kolej dengan kemampuan kecil yang aku ade..aku seronok..at least, aku dah buat sesuatu untuk mengubah cara hidup aku kat sini..

dan aku tau, penglibatan kecil aku itu akan menuntut BANYAK masa aku..aku tak kesah…dah itu jalan yang aku pilih..aku enjoy je buat tanggungjawab aku yang kecil tu..aku seriously xde masalah dengan tugas aku yang sungguh kecil itu..bagi aku, sekali kite dah membuat obligasi, ia haruslah di laksanakan tanpa banyak songeh..

tapi sometimes..sebagai manusia aku tak lari dari buat silap…ye aku ngaku.. kite juga manusia bukanlah bersifat maksum..mungkin korang slalu dengar atau bace yang AKU TAK KESAH DENGAN APE YANG ORANG KATE, APA YANG ORANG RASE PADA AKU..aku NAMPAK TIDAK KESAH..AKU NAMPAK BEGITU I-DONT-CARE-LOOKING when somebody says bad thing about me..tetapi dengan kesilapan aku YANG ITU (anda mungkin tahu ape kesilapan itu) actually AKU SUNGGUH KESAH..aku sangat neves dengan pandangan orang-orang yang menilai aku sejak dari HARI ITU..lebih merisaukan aku bile PERISTIWA ITU sedikit sebanyak mendatangkan kesan pada SOMETHING WHERE I BELONG..

oleh itu..maaf secara terbuka aku UNTUK SEMUA YANG TERKESAN AKIBAT KESILAPAN YANG AKU SESUNGGUHNYA TAK SENGAJAKAN ITU..mulai saat ini, aku akan lebih berhati-hati...walaupun pada mulanya au rasa PERKARA ITU kecil je..tapi bila ia juga TERKESAN PADA SOMETHING WHERE I BELONG dan juga cakap-cakap yang kurang enak yang aku dengar..ye...AKU DAPAT RASA YANG KESILAPAN ITU BUKANLAH KESILAPAN BIASE..kesilapan itu adalah kesilapan yang mungkin sudah mengubah persepsi ORANG2 itu pada aku..





” keslahan sekecik mikroorganisma org nampak kebaikan setinggi gunung everest xder nye depa kesah”
                                                                                                                                                                                -Anoynoumous-





Mungkin ade betulnya frasa ini..jadi..aku memilih untuk mengelakkan diri dari kesalahan sekecik mikroorganisma itu..doakan aku berjaya kerana sesungguh aku bukanlah manusia sempurna.


PERSOALAN AKU: WAJARKAH AKU MEMBERHENTIKAN ANJAKAN PARADIGMA YANG AKU SEDANG LAKUKAN NI?


7 NASIHAT:

HILAL_RATTUS said...

haha..
chip..
tehraru sungguh.,
hanya kesilapan yang dianggap amcam kecil..
semua orang dah tahu.

baisa lah tue.. manusia tidak sempurna..
tapi jgn lah disebabkan dengan perkara-perkara mcam tue kita cepat melatah..
latih diir untuk bertindak ikut akal..
bukan emosi..

persoalan tyentang anjakan paradigma..
kalau anjakan itu kearah yang lebih baik..
ke araah yang lebih positif.. rasanye baik diteruskan
peduli kata orang lain..
as long kita rasa apa yang kita buat tue betul..
dan tidak menggangu ketenteraman orang lain..
dan biasa amnusia... melihat kepada keburukan dan kesalahan.. yang baik dan betul itu.. dipandanng samping jerk..

semoga berjaya di dalam menanjakan paradigma itu...----> positifkan diri

et said...

hurm..kalu perubahan tu kesan nye positif, nape nk berenti? teruskn je la..
kalu ade nmpk kat mn silap perubahan tu, ubah lg, perbetulkan..jgn berhenti..
begitu..

aku seorang Temah said...

abang ilal & et:

(xtau nak komen ape)
(senyum je la)

(^.^)

F.Aminurrashidd said...

tak setuju ko berenti membuat anjakan paradigma.. tu kaan bagoss.. pergi jumpa org ramai, kenal kawan2x lain..

(xleh blah dengan statement anonymous tuh.. ahahahahaha~)

aku seorang Temah said...

tu la..sejak melakukan anjakan paradigma nih..jaringan sosial aku semakin baik..kenal ramai orang..byak perangai yang pelik2 dan best..memg so far everything is in perfect comdition bile aku setat menjoinkan diri...





huhu..sape la ye anonymous tu ye..

F.Aminurrashidd said...

ha taw xpew.. amjakan paradigma ituu bagoss.. sebab hasilnyer kiter nak wat kerja pun senang kalo ader ader jaringan hubungan yang baik.. hehehe

anon tu budak bioo koot.. x pun budak geografi.. hak hak hak (merujuk mikroorganisma dan gunung everest)

aku seorang Temah said...

ye..mungkin juge budak bio ataupun geog yang PANDAI BERMAIN BAHASA...giteww..hahahah

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea