Saturday 10 October 2009

BEZA AKAK IPAR AKU NGAN AKAK IPAR KORANG...

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 00:16
Apa beza akak ipar aku ngan akak ipar korang?
(persoalan untuk sesiape yang ade akak ipar sahaja..fawez..ko xdek akak ipar lagi kan? Hahaha)
akak ipar itu bukanlah sejenis kuih tradisional ye fawez..juge bukan sejenis kereta kebal..
akak ipar itu boleh jadi seperti akak kite sendiri..
lebih elok jika kite boleh bergaul ngan dia macam adik beradik sendiri..
akak ipar itu juga bukanlah selalunya perfect..
akak ipar yang kita dapat bukanlah selalunya cantik..
akak ipar yang kita dapat bukanlah selalunya PANDAI MASAK..
yang boleh memasakkan kita ape je yang kita nak seperti AYAM GOLEK, AYAM GORENG (weng..weng..weng..)
yang boleh menyedapkan tekak kite jika kita bertandang ke rumah dia..
yang boleh menyediakan BEKAL yang BEST untuk KITA BAWAK BALIK KE KOLEJ SEPERTI MANE YANG EMAK BUAT...

AKAK IPAR AKU..
Bukan lah tahap ”hot chick”
Kerana “hot chick” itu bermaksud “anak ayam panas”..kak ipar aku manusia okeyy.. J
Dia.. dianya hobi selain menjaga anak2 ialah BERMAIN ZUMA DELUXE..(kalo tak tau..sila gugel..)
keHEBOHan dia memain game ini sampai tahap Danish nanges pun dia suh aku dukungkan..
ade ker patut? Huhu..aku ok je ngan si Danish nih…dia cume tak selesa terbaring je..kalo angkat letak kat riba..tepuk2 sikit diam la dia…

dia…dia ade satu hobi yang aku kire SANGAT PELIK..PELIK GILER..
hobi dia ialah DIA SUKE MANDI LAME2...PALING CEPAT DIA MANDI SETENGAH JAM..itu paling cepat..
anak dia dua orang tu dah melaung2 kat luar, dia rilek lagi mandi..PELIK KE TAK?
Aku penah Tanya..ape yang dibuatnye lame2 dalam shower..nak tau jawapan dia?
“gosok gigi 2 kali..syampu dua kali..sabun 4 kali…”
MOTIFFFFFF????
Kok dia keje pembinaan xpe la...ni keje opis je wey..adehh..
Akak ipar aku oo akak ipar aku...


Dia..skill memasak dia…(INI LA MAIN POINT OF THE DAY)
Adeh…si oit adik aku tu lagik sedap kot kalo dia masak..
Hahaha...siyes..gile tak sedap...

Tapi aku..as usual merupakan adik ipar yang baik hati dan gheti menjaga hati akak ipar, aku bedal je ape dia masak..tak sedap pun aku cakap sedap je..hahaha..memg skill dia sangat iewwww...

Tapi...
Kesungguhan dia memasak untuk BEKAL aku balik ke upsi bile mane aku bermalam di rumah dia sangat aku tabik spring...yang lagik terharu...dia akan masak feveret aku iaitu nasik lemak ngan ayam goweng same macam mak salu masak untuk bekal aku kalo aku balik kampung...

Dia..sedaya upaya menyamakan ape yang mak aku masak untuk aku dengan ape yang dia masak untuk aku..gile la..aku xde la aspek everything must be as usual bile aku kat umah dia..tapi tu la..dia kalo boleh nak same juge..lagi best bile dia yang kemas2 bekal2 tu masuk beg plastik sume..aku tinggal amek je kat meja..
Walopun aku tahu kualiti masakan dia macam mane, aku rembat jugek bawak balik..bukan saje sebab nak jage hati..juge sebab aku memang terharu dengan effort dia..huhu..




PESANAN AKU:-
1)      
Walaupun akak ipar anda tak cantik..xpe la..anda tahu yang abang anda bukanlah kahwin semata2 wanita itu cantik jer..mungkin ade X-FAKTOR yang lain..
2)      
Walaupun akak ipar anda suke men games..xpe la..yang penting anda tahu yang akak ipar anda bukan jenis kaki mengumpat...petang2 g umah jiran anyam ketupat biar pun lum raye..
3)      
Walaupun akak ipar anda suke mandi lame..xpe la..yang penting umah tak banjir...
4)      
Walaupun akak ipar anda SKILL MEMASAKnya sangat disaster pada mulenya…xpe la..biarkan…nanti mesti dia improve..silap2 hari2 leh makan ayam golek…hahaha…














4 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

hahahahahah.. kalo sejenis kueh teradisonal memang tipoo la jawab nyerr..

aku nak dpt akak ipar? ntah.. cam xder tanda puuun.. eheheh

aku seorang Temah said...

camne nak ade tandenye kalo ko sendiri pon "single untill 2011"
hahaha..

ntah2 abang ko "single untill fawiz's wed"..tu yang xde tande2 tu..hahaha

F.Aminurrashidd said...

xder2x aku dah nukor status tuh dlm facebook.. ahahahaha~ single until wed?? desperate ker haper abng haku tuh? ahaha.. x der bercinter2x, teross kawen? haahaaa =P

aku seorang Temah said...

bercinta lepas kawin lagik afdal...
hahaha

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea