Sunday 25 October 2009

KALAU ORANG LAIN RASE TRAFIK YANG TINGGI DI BLOG MEREKA ITU SUPER DUPER PENTING, BAGI AKU..

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 21:47

Ini sekadar pendapat aku..no marah-marah ok J

Bagi aku, aliran trafik yang tinggi di blog aku adalah sekecil2 perkara yang bermain dalam minda aku bile aku mule blogging. Bagi aku, aku menulis bukan untuk menjadi internet celeb..juga bukan niat aku blogging nak kumpul kipas-susah-mati..juga bukan niat aku blogging nak membuat hebahan tentang every single thing pasal hidup aku yang ala kadar nih..jauh sekali aku blogging nak buat duit..

Jikalau ramai blogger suke menjelajah, berkembara mahkota johor di blog orang lain sambil meninggalkan pesan supaya mempolo blog dia, aku tidak termasuk dalam golongon itu. Aku selaku typical blogger memang suke amat sih melakukan kembara mahkota johor kat blog2 yang super duper best nih.. bukan ape..sometimes, hidup setiap sorang manusia nih lain2..dan aku juga bukanlah “pengklik button “follower” yang tegar”..seriously.. bukan sebab aku tak suke ape yang dia tulis..tapi aku rase itu lebih berhemah dari perbuatan mengklik button follower di blog orang dengan mengharapkan dia juga mempolo kita.. x cool la.. banyak blog yang aku SERIOUSLY suke, tapi aku tak jadik follower pun.. pasal aku juge tak mengharapkan ade orang yang klik button “follower” kat blog aku.. mengklik button follower tidak bererti orang tu akan stay update tentang entry kite..tu pandangan aku..silent reader aku rase lebih interesting.. J..but to all my follower..thanks..

Lagi satu..ramai yang desperately (sori..) mencari formula-formula yang mereka rase buleh menaikkan trafik blog mereka.. salah satunye ialah dengan menggunakan keywords2 yang agak panas dan popular di search engine..menyebut tentang search engine..aku juge telah mendisabled kan sebarang akses dari search engine ke blog aku..sebab?? aku lebih suke kehidupan yang anonymous…silent peace life..huhu..bukan ape..method penulisan aku adalah lebih pada kehidupan peribadi aku dan kawan2..rasenye selaku artis reality yang sudah pencen (sile lempang aku sekarang) aku tak memerlukan publisiti itu, sebab mencari publisiti atau terkenal macam artis dalam komuniti blogger tanah air BUKAN MY PRIORITY. Publisiti tentang kehidupan peribadi mungkin lebih sesuai untuk artis..jadi aku bukan artis, aku tak sesuai.. J

Penulisan berbaur kontroversi dan membangga diri juga bukan method dalam penulisan aku.. gila kau..cube kamu bayangkan..kalo entry kamu berbaur kontroversi dan membangga diri, maun kene maki secara berjemaah dengan orang yang muntah darah baca entry itu.. aku dah tengok banyak dah blogger kene camtu..mungkin itu care penulisan dia, suke hati dia la kan..blog dia..bukan blog aku..tapi…memang tak bleh bla..memg kene maki kaw-kaw punye la.. ye..memang bukan semua orang yang suke ape yang kite tulis..tapi kite kene consider ape yang membuatkan orang tak suke kite..ini pandangan aku..kalo tak leh trime, p men jauh2..

NUFF NANG…(sori buat kawan2 yang ade nuff nang)..aku tau ia menjadi kegilaan ramai blogger..methodnye mudah je..kalo orang klik iklan itu, kite dapat duit..senang je kan?? Tapi ko ade nampak blog aku ade nuff nang??? Xde kan?? Kenape aku x buat mende mudah nih..dapat duit lagi tu..kenape?? jawapannye senang je..AKU BLOGGING SEBAB SUKE-SUKE..intention ini adalah bermula dari sejak mule blogging lagi..tiada intention langsung untuk berblogging sambil membuat duit..TIADA..lagipun, aku rase bile aku bukak blog kawan2 yang ade nuff nang nih..adeh…lambat giler loading..dari nak bace entry dia, trus close window pasal lambat sangat nak loadingnye..

Last but not least..oleh sebab aku lebih suke kehidupan yang senyap..aku lebih suke menganonymouskan diri dengan tiada meletakkan ape2 info pasal diri sendiri..cukuplah kalo orang tau itu blog “timah” atau “pemadam baru”..

KALAU ORANG LAIN RASE TRAFIK YANG TINGGI DI BLOG MEREKA ITU SUPER DUPER PENTING, BAGI AKU ITU SEMUA TAK PENTING..

INI PANDANGAN AKU SEBAGAI SEORANG INDIVIDU YANG BEBAS BERSUARA.. peace no war..



16 NASIHAT:

cik sileNt said...

stuju sgt!!!
sbb aku pn silent reader kt 2nd epis0de ni..hehehe
n aku pn ade bl0g gak n klu bleh xmo org len tw kwujudan bl0g tu sbb aku mmg tulis wat suke2 jek,
saje nk merepek sal bnde2 merepek yg blaku kt id0p aku...lalalalala

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

betul2 betull...
setuju ngn pendapat ko...

peace no war.. ahaha

aku seorang Temah said...

cik silent: thanks sebab sudi bace blog aku yang seriously bayak bende lagho nih..kihkih...

man: hehehe..kalo tak setuju pun buleh.. :)

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

no komen... hehehe

rubi @ cawan2 said...

daku baca blog ko
sbb ko ada blog
(ngeh3..)

aku seorang Temah said...

statement sgt bernas..hahaha...
wey..bilo nak gathering makan2..kate nak grad..nanti dah keje leh banje aku..aku pelajar lagi..haha

F.Aminurrashidd said...

hahahaha~ aku nyer pun samer laa cam ko.. x maen nuffgang neyh.. tp kalo blog walking, aku suker tinggal jejak, tanda aku selamat mendarat blog diorg.. hehehe

aku seorang Temah said...

tanda selamat mendarat dengan tanda suruh memfollow itu lain encik..

tanda mendarat tu biase la..tanda suruh memfollow tu je yg rase nak bagi kasut palapes.

F.Aminurrashidd said...

kih kih kih.. baaaaeeeekkk..

Anne Abraham said...

kihkih..
same ngan motto blogging aku..
aku blogging utk syuke2 jer..
hehehe..
aku ingat lg..
mase 1st time aku buat blog,
yg tegar membacanya
HANYA TEMAH ni jer..
(sbb ko sorg je yg tahu link blog aku..hehehe)
Then,bila ko wat blog,aku rase aku org first yg bace..kan..kan..
Aku hrp,kita akan teruskan blogging ni dgn CARA kita..
x yah kontroversi2..
Aku just nak tahu apa yg berlaku dlm idop ko..
Siyes..mlalui blog ni,bru la aku tahu ape yg blaku dlm idup ko (waima kalo ko jatuh tangga pun.heks!)

Ape2 pun,
aku mmg suka layan blog ko..
blog ko besttttttt!
(kalau cni x dpt tenet, aku sggp bkk blog ko by hp tau..guna opera mini..hahaha)

Love TEMAH!!

aku seorang Temah said...

anne abraham : tol2....kite buat blog sebab kite suke blog..ko yg mendatangkan gagasan membuat blog ini kepade aku mase sem 1 kan? hahaha..memg mule2..kite2 je la yg bace..then, bile jaringan sosial bertmabah baik..ramai la yg bace..kihkih..
blog kite care kite..care kite camni la..blogging buakn sebab name..blogging sebab suke2...nak populer??? p masuk AF sanerr..
hahaha

Anne Abraham said...

hakhak..
aku x mo fofular..
aku mahu low profile jer..
sbb tuh,aku pun dah tukar nama aku..
nnt de yg carik2 aku kat rangkaian maya ni..
haishhh..
aku mahu anonymous..
hehe!

"blog kita,wajah kita"

Mr Daha said...

Ha3.. terasa ditembak oleh timah pada post ini.. yela sbb aku kan ske men klik2 nuffnang..

aku seorang Temah said...

anne: btul2..blog kite wajah kite..bukan blog kite wajah samy..

daha: hahaha..tidak lah aku memperli sesape...
cube menerangkan kedudukan aku je..
slalu je org tny. "knape tak letak nuff nang?"...ni la jawapan nye..kumpul sekali untuk isu2 lain..
tiada perlian ye..hahah

Anonymous said...

bila tuan punya blog sebut tentang silent reader, baru saya ade tergerak hati nak tinggalkan sesuatu di sini.

mula menjadi pengunjung tetap di sini sejak dalam bulan 4 kelmarin. bukan nak memuji tuan punya blog. tapi dia nih macam alien la. ade saje bende biase yang nak di tunggang terbalikkan.

juga setuju dengan kenyataan bahawa bila menjadi follower, akan sentiasa jenguk blog yang di follow.macam saya, saya juga tak menjadi official follower, but i do come here almost everyday.

untuk tuan punya blog..keep on jadi alien. jangan jadi typical female blogger.

aku seorang Temah said...

aku alien? tak patut2...by the way..thanks for coming :)

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea