Monday 24 August 2009

HARI YANG PENUH DENGAN MANUSIA2 YANG SAMDOL

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 17:12
event 1:
meeting wacana kul 9 malam semalam.. aku turun lenggang2 mak minah dalam kul 9.05 baru sampai kat kafe..kat kafe cume ade beberapa kerat manusia je..yang lain sume g tarawikh..aku ponteng tarawikh sebab nak g meeting..xpe2..hari2 lain leh pegi..sedang berbincang2 ringan dengan segelintir yang ada (ramai yg tak datang lagi..nek sampan gaknye), tetibe terpandang sorg lelaki yang sedang duduk2 kat kusi+meja dengan jarak lebih kurang 7 meter..agak dekat..kat depan dak lelaki tu aku usha ade kotak kepsi..riak muke mamat nih aku nengok mcam kucing nak beranak sebab resah gile..mungkin tggu orang kot..selang beberapa minit, sorg minah pun dtang kat mamat nih..sebelum tu, minah ngan mamat nih MELAYU for sure..dorang nih gak intim ye..men tepuk2 peha..tepuk bahu..okeh, itu leh digest lagi..yang tak bla nye..tetibe kami ternampak mamat nih dengan hand in hand ngan minah nih sambil gosok2 lagi tu...ya rabbi..siang pose..malam buat dose..apekaahh..then, ade time tu mase minah nih nak g mane tah, buat lagi aksi..kali nih aksi mamat ni macam xnak lepaskan tangan minah nih..apekah?? PUBLIC DISPLAY GILE2 BANGKAI NIH..ASBESTOS tol...kitorang dah tergamam dah..ape nak jadik un tak tau dorang nih..depan2 org time bulan pose buat camni, kalo kat belakang orang time bukan bulan pose camne lah gaknye ye??
(aku berkira2 mahu upload gambar pasangan maksiat yang penuh lagho nih, tapi pikir2 balik..buat ape nak aibkan org kan...yang oenting ramai nampak mase dorang buat aksi2 tu)

event 2:
lepas meeting aku, elle berdua2 berjalan ke bilik akademik untuk satu meeting lagi..macam YB suda..meeting rexco..sampai je kat bilik akademik, tetibe aku nampak si tuttt..aku cakap ngan elle.. "eh si tuttt ni meeting wacana tak g,,ni ade lak kat sini.."..then, bile masuk je bilik tu aku cakap la kat si tutttt nih "wey tutttt, pesal ko tak g meeting wacana..kat sini ade lak ko eh"..
okeh..niat aku cume 1 je..AKU BERGURAU..the words that coming out of ma mouth is ust only some jokes to her..siyes..nada aku pun bergurau..siap gelak2 lagi..then, the main point is, WHY SHE TOOK MY JOKES SERIOUSLY? dem..aku gurau je pun..pastu nak senti2 ngan aku pesal..then, siap ngadu ngan ken lagi dalam BAHASA IBUNDA beliau..wey, ko kalo nak ngumpat aku gune bahasa ibunda ko supaya aku tak paham ko silap la wey..aku memg tak leh cakap bahsa tu TAPI..I ACQUIRE THAT language.. bapak aku duk estate dulu wey..takat cakap tamil nih hari2 aku dengar bapak aku speaking ngan mak aku bile nak cakap sesuatu rahsia...in case kalo bapak aku dah abeh dah pembendaharan kata bahasa jawa beliau...ko jangan nak men ngadu sesuki ko kat kat ken lak..DEPAN AKU LAK tu..too bad la kan..


event 3:
tadi aku balik dari kelas dalam ul 4.30..sambil tggu lif aku dengar la 2, 3 orang minah ni skiping bahasa loghat dia..aku paham..dia burak sal asmgmnt la ape la..pastu tetibe one of them terbace satu notis pasal BUDAK TESL hilang kad matrik..kat notis BERBAHASA MELAYU itu tulis la kalo jumpe kat mane2 kad matrik dia tu pulangkan la kat umah sekian2..then, ade satu mulut xdek insuran punye titibe cakap "GAPO DIO TULIS BASo MLAYU..GAPO TAK TULIS OMPUTIH..KATO TESL..TESL KAN PANDA..bla..bla..(bercakap sambil mencebikkan muke dia yg unfortunate looking tuh)".. aku pandang je muke dia.. aku pandang mate dia tepat..pastu dia cam dah kelam kabut..aku nampak dia usha kad matrik aku..bile dah nampak ape yg tertulis kat kad matrik aku tu, muke dia trus berubah..agak pucat ye disitu..kerana dia telah terkantoi mengumpat dan mengeji di hadapan orang yang menjadi subjek itu ye..aku siyes hangen..dah la lapo..aku cakap kat dia.."yang kau jaki sangat ngan budk tesl pesal? dorang rampas pakwe ko ke?"..dia tak jawab pun..dia trus tak pandang tegak dah..tunduk je..pastu aku dengar kawan dia cakap "tu la mu nih"..



pengajaran untuk entry ini: banyak2 kan la bersabar di bulan puase ini..kalo tak jadi cam aku...pahala puase dah kuarang dah pasal duk marah2 je kat org..



14 NASIHAT:

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

komen aku..

event 1: masyaalah.. biasala.. bukan sume paham pose ni ape.. bangang jugak bebudak ni... 2la.. cinta dunia byk sgt.. cinta tuhan x payah pgg2 tangan, cukup stakat pegang sejadah.. kan??

event 2: wow.. ko acquire tamil?? pergh.. papepon, manusia bukan sume leyh paham org len.. xpe.. not your fault... 2la.. satu malaysia katakan... kan???

event 3: bukan sume orng memahami nasib orang berkaler putih cm kiteer... oleh itu, sntiasa buatkan mereka faham yang kita ni lebih elok dan pandai dari diorang.. mulut2 xde insuran ni byk.. kan??

kesimpulan... hmm.. 2je...

aku seorang Temah said...

komen 1: ye..aku setuju..tu bukan cinta tu..tu napsu semata..asbestos tol

komen 2: ayah aku terer cakap tamil..mak aku sikit2 boleh..dorang dulu duduk estate..kalo nak cakap rahsia gile bgkai, memg salu la skiping tamil apart from skiping jawa..jadi sikit sebanyak aku pham la..

komen 3: rase nak sepak2 je mulut tu..

HILAL_RATTUS said...

haha
memeng lawak kan.
ada jugak manusia macam tue..
pasal event 2 macam kenal jerk orang nye saper hehe...
event 3 agak menarik disitu..
mungkin dorang jeles kot sbb budak tesl kan.
maklum lah dulu blaja bahas inggeris tak habis..
jepun attack malay...
habis orang puteh lari.
haha

aku seorang Temah said...

tensen bang ilal..dah la memikirkan forum untuk mlmnye..pastu ade lak mulut2 yg xdek insuran kat situ..panas hati heh..

event 2 itu?? tau? diam2 sudey..huhu

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

event 1: nafsu ni bukan leh harap.. cinta kalau sbb nafsu, kat dalam bilik jer lebeyh... kesimpulannyer... cintalah dia kerana dia untuk kita... (cewah.. ayat klise .. hehe)

event 2: salut.. cayalah ko chip..

event 3: kalau leyh ko letak muka org yg cakap 2 dlm post MOST WANTED CRIMINAL FOR CONDEMING THE TESLIAN.. boleh Teslian wat rusuhan beramai2..

aku seorang Temah said...

kalo dia betul2 cinta..dia tak usik walau sikit pun pompuan tu..dah dah camtu, xde maknenye dah..

xde kamera lak td..kalo tak..memg la..aku pampang kat blog..bg sume teslian tgok..pastu sepak dia ramai2..

♥ elle ♥ said...

event2~
kdg2 org xleyh bzekn jokes n bkn jokes so pyh laa...
klo cm2 kne sius jerk ngn die..
ckp bnd2 sius jerk...
hhuhh
chief pasnie xyah wat joke ngn die dh..
wat sius jerk..
huhuhu

event3~
ble kte speakin all da tyme dorg ckp kte show off...
ble kte tulih lam english pon dorg ckp kte nie dh xreti nk tulih bm...
then ble bdak tesl xspeakin..
dorg tnye npe xspeakin lak...korg kn tesl..
then ble kte tulih bm lak pon dorg nk bsg gk ngate npe kte x tulih lam bi,,,kate tesl..
~so what suppose we do...hmm sush laa sume bnd wat xkne nie xkne tue xkne..haiiihhhh..manusia oo manusia...

aku seorang Temah said...

manusia camtu memg kesengalan elle..
xleh buat ape la..huhu..
ketiga2 event pun sume nye samdol

F.Aminurrashidd said...

to Temah: kih kih.. aku yang dak Bm ni pun.. x tulis ayat Bm penuh (blog skema da delete okai) lalalala~

event 1: memang nak ketuk agaknyer dak laki tuh..

event 2: memang nak kene basuh kot brain dak tuh

event 3: memang nak kene cili molotnyerr.. hahahaha~ bia batal poserrr

aku seorang Temah said...

komen 1: muke dia tak emsem pun fawez..mungkin dengan buat camtu dia rase dia kacak kot..

komen 2: bengang je aku heh..ngumpat depan aku lak tu..kambingss..

komen 3: memg nak kene cili..cili ngan sambal belacan acik kafe tuh..

huhu

the snatcher said...

jap2..nak digest jap..

nape benda nih berlaku kat sane yea.. kat cni,x jadik pun..
lantak la org tu nak speaking london ke,ape ke..
aku ni dak english lite,de je yg ckp mlayu,de gak yg ckp omputih.
bila ckp mlayu,xde yg nak condemn pun. ckp omputeh,biasa je org tgk..

siyes..kat cni,xde org nak pndg2 pelik pun kita berbahasa lain skit yakni bahasa melayu ke,omputeh ke,cina atau tamil..

bagi aku,org yg condemn2 org leh b'bhs inggeris ni mmg la sengal..
bkn kita nak berlagak..
dah tentu2 blaja kos tu,xkan la nak ckp bhs lain kan..

Pendek kata (hehe..dah pjg mbebel,bru nak kata pendek kata kan..haha), dak yg duk kutuk2 korg tu adalah manusia yg BINGAI..

sekian,terima kasih..

*tensen gak sbb pnh mengalami kes yg sama di sekolah satu ketika dulu*

aku seorang Temah said...

sebab kat sini ramai manusia2 samdol..tu je aku nak ckap..mencik2..

Rich said...

yea...bulan posa bulan penuh kesabaran...bab raba2 tu aku rugi miss out! haha!

aku seorang Temah said...

huhu..ko tak tgok nox..agak melampau jugek aktiviti nye..huhu

kalo tak, leh amek gmabr..pastu taruk dalam blog..lalal

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea