Wednesday 30 September 2009

DORANG LEBIH SAYANG.....

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 19:38
Tadi tengah syok2 tido petang (which is sangat tidak senonoh bile anda masih lagi berbaju kuliah), tetibe aku terjagerr…bukannya ape…kaki aku krem…entahla…sejak akhir2 ni kaki asyik krem je..semalam sekali…arini sekali…sakit gile kot…


Sedang aku bertarung (ceh…krem je pun sengal..ko ni drama queen sangat ni kenape?), aku terlihat roommate, housemate sume cam kalut..cam kucing ilang anak pulak aku menengokkannya…pastu aku dengar perkataan2 seperti “gegar”, “rase tak?”, “gile la”, “laptop”..

Aku yang sedang mamai2 tanya la kak roommate aku…

“kak muni, pesalnye yang cam kucing nak beranak ni?”

Dia jawab dengan muke yang agak cemas tetapi masih tersenyum padaku…mungkin melihatkan keadaan muke aku yang cam nek nak bile baru bangun tido…

“azlina tak rase ke? Tadi akak nampak dan rase ade gegar..katil azlina akak nampak goyang”

Aku jawab,

“xrase pun..adeh..kuat ke?”

Pastu ade junior sorang menyampuk kitorangnye perbincangan..

“aah kak azlina..kuat..”

Aku pun bingkas bangun..g toilet basuh muke..then duduk kat katil jap…amek mood..(motif?)

Tetibe….

Aku rase gegar..seriuosly…but manje2 je la..but first timer seperti aku kana de sedikit gayat..tu yang cam kelam kabut tu…

Then, aku g salin baju sebab aku dengar dak laki suh turun..lepas salin baju…aku duk jap lagi kat kosi…

(ok..untuk pengetahuan semua..aku kalo tido memerlukan jangka mase yang panjang untuk back to the track…tu pasal aku perlu bangun ke kelas 2 jam sebelum kelas start…kalo kelas kul 8, kul 6 atau pukul sebelum tu aku dah kene bangun…kalo tak, dalam kelas nanti aku nye pale ade kat badan..tapi otak aku g soping jap kat bali)

Mase duk kat kosi tu…then sekali lagi gegar..dan kali ini..kecemasan aku melampaui batas2 kehidupan seorang wanita yang sopistikated..(motip aku untuk ini?)..AKU CEPAT2 AMEK COMPACT POWDER…SAPU MUKE..KASIK RATA…dan pakai tudung… (penampilan mesti diutamakan..hahahaha..) lepas capai2 ape yang patut seperti beg duit yang mengandungi dokumen penting seperti IC dan juger bank card ( AAAMMMMATTTT PENTINGGGGG). dan trus bla turun..

Housemate aku yang lain…

Adeh...dorang ni...DORANG LEH PATAH BALIK AMEK LAPPY..DORANG SAYANG LAPPY DARI NYAWA SENDIRI…adeh dorang..kalut2 nih kemas lappy letak dalam beg…g heret sekali lappy turun kolej…APEKAHH???











7 NASIHAT:

:: ANAH :: said...

ha3..tu la..igt laptop azlina td..tp tul la tu,pnampilan msti dijage..hu3..smpat jugak sapu powder kan..same la kte.ha3=D

aku seorang Temah said...

keh2...muke aku baru bangun tido leh bag nightmare kat org ramai la anah...hehehe..tu yg sapu powder tuh..hahah..

lappy itu mukan aku punye...ade sorg junior..mintak tolong pegangkan kejap...dia nak beli makanan kat kafe..
laptop aku kat bilik siap menyala lagi tu..p lantak kan..

♥ elle ♥ said...

haha
ak lgie bgs..
bhgie tdo jerk..
ble rumate ak gtau.
ak ngn slumber jerk ckp..
'gempa bumi kt indon laa tue'
then mseyh lgie bhgie dok brg2 smbil kutip sayo..
hehee

aku seorang Temah said...

elle..aku tak gheti la men farmville...sayo aku sume rosak..ntah camne tah..muduh sungguh

HILAL_RATTUS said...

haha
nasib baik gegar jerk
kalau dah runtuh tue
tak trahu lah]
duk termenung kat kosi lagi kot
huh

bubu: tido pun sampai gegar tak rasa
nie sah tido lebih nie
..

aku seorang Temah said...

huhu..tu namenye mamai bang ilal..
hahaha..elle lebih sayang sayo2 beliau..;)

Mizz QeLLe' said...

Waaaa...aku mo rasa la gegaran gempa bumi..tak penah rasa g..hehehehe..tp sini kena ekor angin taufan dari filipin hari tu...pokok banyak tumbang...dengan atap2 bangunan sekali terbang..jadi rasanya lebih worst la kan...hehee

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea