Saturday 28 August 2010

AKU RASE SEPERTI EMAK2

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 20:23

Disebabkan boring terkebil2 sahaja di bilik, aku mengambil keputusan nekad untuk menghantar tengkuk di celah2 kesesakan di pasar malam tg malim yang begitu indah dan permai. (okeh, pawez, sila buat rajah pohon untuk ayat ini sekarang).


Seperti biaselah, BANDAR METROPOLITAN macam tg malim nih kalau weekend tak sahnye kalau tak jem.. dah sume pakat2 kuarkan segala kenderaan seperti bas, jentolak, lori simen, beca dan segala bagai kederaan lah.. kereta jangan cakap la.. senang cakap, memang ketatlah kat tg malim itu.. tu belum kire kereta yang no plat pangkal W bajet hero parking macam dia comel cam beskal pakgad leh selit2 celah mane dia suke.. hoh! Nasib baik yang bawak bas bukan aku.. kalo aku bawak bas, siap lah aku sondol skali..


Destinasi pertama di pasar malam ialah tidak lain tidak bukan ke gerai nasik lemak tg malim yang aku kire kalau buat francais kat Pavillion tak pon paling koman kat restoran jejantas Sg Buloh memang buleh untung juta2.. tapi dengan kutipan tanpa francais pun aku rase dah buleh menampung kos pembelian gelang emas 18 karat juga bershoping spree di butik LV.. memang sambutan hangat kedai nih.. nasi lemak dia sedap.. tak rugi la beratur panjang cam nak beli tiket AF.. sodappp..


Pastu sesambil jenjalan, sebenar nak pi belikan kasut raye si oitok gedik (adik aku).. dia sebenarnye dah ade dah kasut raye nye.. tapi nak jugak lagi satu.. heh. Bajet aku duit berkepok2 kot.. xpe2.. disebabkan dia gedik, aku carikkan la jugak dia lagi satu kasut raye.. ekceli payah gak nak belikan orang punye barang nih.. ko gile.. dah la xtau taste dia macam mane.. pastu saiz kaki lak jadik masalah jugak.. kaki dia bersaiz bigfoot aku rase.. hoho… yelah.. kalo nak carik kasut, mesti payah lah pulak nak jumpe yang muat.. saiz memang la same.. tapi kalau jenis kasut lain, lain la pulak ukurannye.. aku salu buli dia,


“woi kaki ko nih besar sgt pesal.. kaki kitorang (aku dan akak aku) normal je.. 8 dah masuk dah..ko 9 lum tentu masuk..aku belikan ko kaki itik yang org bawak p berenang tu je eh”


Pastu dia sedih..


dari satu kedai, ke kedai yang lain aku g terjah.. aih.. tak jugak jumpe2 ha.. ade saiz, aku suke, tapi bile aku call oitok,bgtau dia spesifikasi kasut tuh, dia lak tak nak.. dia nak kasut yang gadis2 ha.. xnak tali blakang la ape la.. deyyy.. ko buat sendiri la kasut kau.. banyak songeh la pulak.. hoh!


tg malim memang sesak bai.. aku rase hamper kat semua kedai ade makcik2, kakakcik2, pakcik2 dan ade jugak adikcik2 yang menyemakkan keadaan. beli baju raye, kasut raye, suar raye, stoking raye, kuih raye, beg raye, gelang raye dan banyakkkk lagi lah yang raye2.. nak jalan kat koridor pun susah ha.. ketat.. kat kedai baju lah paling hype tadi.. bile nak beli tudung, pi belek2 pun dikelilingi makcik2 weyh.. aku sudah rase seperti emak2.. nasib baik tak bawak bakul merah yang ade sayur petola, kobis ngan ubi kayu tadi sambil kepit handbeg besar kaler itam, kalo tak, memang dah serupa dahhh..


misi pencarian kasut oitok aku teruskan lagi sampai ke kedai di barisan last.. hoho.. ni kalau xde jugak, aku sepak oitok sampai afrika.. yelah, disebabkan nak mencari kasut dia, aku dah nak serupa emak2 dah.. nasib baik la akhirnya aku jumpe juge kasut yang aku kire menepati segala spesifikasi yang dia nak.. last2 aku rembat satu kasut putih yang aku suke.. xde tali blakang.. skali tengok aku dah rase nak bukak beg, amek duit dan bayar je.. hoho.. aku dah nekad, kalau dia tak berkenan jugak , makanya dengan secara rasmi kasut itu akan menjadi hak milik kekal aku.. hoho..




buat teman2ku yang gadis2.. agak2 suai tak kasut ini untuk oitok?


p/s: oitok, lu jgn banyak songeh.. kang kene sepak sampai mogadishu..trus nak makan pun xdapat..paham?




Photobucket

12 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

keh2x.. mesti ko syg giler adik ko sampai satu T. malim carik kasot, kalo aku.. suh dia mai T. Malim beli sendrik laaa.. heheeh

fndrocka said...

org yg tak gadis2..memg susah nak jumpa lasut yg gadis2. .ehhl

aku seorang Temah said...

pawez: oit memang dasar diva.. suka nyusahkan aku.. nasib baik la dia adik aku.. kalo dia adik pakcik muthu, sah2 aku trajang xbayak crite..hoho

fndrocka: amboih.. scr halus ko sudah menyatakan bahawa aku tak gadis2..
aku gadis melayu weyh.. bajet nak p uji bakat aritu..tapi xjadik :P

♥ elle ♥ said...

hehe mst oit ske la...
chomey jerk kale puth...
ak td pon g cri kst ttp..
hahah
takot dpt surt cnte lgie skali..
(",)

aku seorang Temah said...

hoho.. aku minat kasut nih.. design simple dan tak diva.. aku rembat kaler itam..

:: ANAH :: said...

cntik! :)
kalo oitok xnk, bg kt aku.hee~

aku seorang Temah said...

ko kene rebut dulu la ngan aku anah..
pasal aku pun nak.. hahah

misz beauty said...

kenapa dier x suke ada tali belakang? kat kl nih tgk sume gadis2 pakai heels 5 inch tali2... ehehehee... =D

aku seorang Temah said...

tak praktikal kot yg tali2 bagai tuh untuk buat p beraya.. kang org lain dah masuk minum, dia duk terkial2 lagi bukak kasut.:P

Bungakopi said...

wktu bc entri ni, aku pon tetiba terdetik dlm hati, kasut raya belum beli, bleh tak nak pau kakak aku je?

Bungakopi said...

aku bru tfikir, kakak aku baik gak..msti boleh pau nye..

Mrs H said...

cantikkkkkk.. kalo oitok tu xbekenan tatau la nak cakap ape lagi camane taste die tu.haha.

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea