Sunday 1 August 2010

First rules to survive in campus life: RESPECT OTHERS

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 14:10

Peh.. tajuk gile gadis2.. haha..what is the meaning of respect? respect means hormat.. suspect means suspek lah.. banyak lak ko tanya.. akceli hormat@respect ini buleh meliputi pelbagai jangkauan mase dan kawasan.. maksud akakkkk, kite kene la hormat orang tiap2 mase, tak kire di mana jua anda berada.. di kedai mamak..di kedai tayar..lebih2 lagi di kedai beskal.. tapi dalam area stesen bas adelah di kecualikan oleh MAJLIS PEREBUT-PEREBUT BAS SEMALAYSIA.. jadi shadap yu.. J

Disebabkan aku kini dalam lingkungan KEMPEN menjadi pendiam yang kebanyakan orang muskil adakeh aku boleh menjadi pendiam.. dorang kate, orang yang setiap mase suke membebel takleh jadik pendiam… aku sedih.. sampai hati dorang melemparkan fitnah yang sebegitu rupa pada aku yang muka beriman nih.. tapi xpe.. target aku untuk jadik pendiam dalam rumah.. setakat ini silent treatment always done their part.. hahah.. aku nak bagi cadangan, kalo ko BENGANG gile-gile bangkai kat seseorang, ko buat lah silent treatment pada dia.. nescaya, kadaran dia berada di dalam bilik semakin mengurang dari sehari ke sehari.. hahaha.. aku bukan ape.. aku jenis orang yang tak reti nak berbincang hal gadis2 nih.. nak duduk bersemuka, bagitahu ape yang tak puas hati sume, aku tak reti.. kang kalo aku dah start buat prangai gadis2..memang berasap telinga dengar segala tazkirah, forum, bual bicara, dan tohmahan aku nanti… x baik kan? Jadi baik den diam jo.. sonang dan masalah setel.

Cakap pasal respek, dulu mase den sem 1, first week dah di cop sebagai SOMBONG.. kenape? Sebab den bukan jenis round bilik ke bilik dalam rumah itu SEMATA-MATA untuk berkenalan dengan lebih rapat dengan ahli rumah.. aku rase itu sume pe’el gadis2.. aku lak tak gheti yang act begitu.. jadi aku lebih suke abeskan mase sendirik, lepas dalam bilik, bukak lappy, dengar lagu..tgok muvi.. dah la deme kate aku SOMBONG.. sekali lagi.. AKU SEDIH~~ tapi itu semua cerita lame.. aku adelah jenis orang yang memerlukan masa yang LAMA untuk menjadi BOB MESRA dengan crowd yang aku tak kenal.. hoho.. tapi sekarang, aku rindu bangat deh same kak shela, kak una, kak imah, kak anis, kak fida dan juge si shida itu.. housemate pertama.. sangat best.. banyak kenangan.. menang no3 umah tercantik/terceria KHAR sesi 2008/2009 :P.. umah 3-6-7..kau adooo?? Xdo kan.. jadi shadap you..(emo tibe2)




Bile aku dah tua (muzik sedih sebagai background) aku dapat la duk serumah ngan adik sem 1.. umah aku actually di diami oleh 4 orang senior (ceh…) dan selebihnya junior.. senior semuanya sama sem.. 2 orang muke familiar.. 1 lagi tak familiar dan dia rumate aku. hahaha..ha.ha.ha..(bunyi sayup2)

camni lah senang cerita, kalau kita tak hormat orang, macam mane orang nak hormat kita kan? Hormat tak kira umur.. yang tua pun kene hormat yang muda jugak..the blame shouldn’t be put only on junior’s shoulders.. pandai2 sendiri la.. hidup bermasyarakat kene la berkerjasama.. kalau kau takat buat umah nih macam hotel shara inn, baik blah je la.. buat menyemak je.. harap orang lain je yang nak buat sume bende…




ok bye.. (berlalu dengan keadaan emo)


Photobucket

3 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

pesal? pesal? rumate ko x respect koooo eaa.. hahah

aku seorang Temah said...

perlukah aku komen ttg rumate?
xbaik2.. :P

F.Aminurrashidd said...

hahaha rumate koo kaan jdkan khar nieh cam hotel sahara inn.. ni laa padahnya org t.malim masuk upsi.. :P

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea