Thursday 13 January 2011

38.9°

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 12:44
siapa terel geography atau penduduk di tanjung malim, mesti telah biase dengan iklim tanjung malim yang agak2 tidak menentu..
sekejap2 hujan..
sekejap2 panas berdenting..
bila cakap pasal cuaca tak menentu, ramai orang kaitkan dengan demam..
tapi aku masih xdapat lihat kaitan demam dengan cuaca.. serius..
bila cuaca tak menentu, maka ramailah yang kedemaman..
bila ramai kedemaman, maka ramailah yang menonggok kat pusat kesihatan pegi jumpa doktor mintak ubat (dan kalau parah, akan dapat MC skalik)

aku benci demam..serius.. hidung rase penuh je.. pastu kepala berat macam berkilo2 kampit berat yang ada, pastu dan yang paling tak boleh blah ialah, bila makan nasik ia rasa seperti menelan gumpalan pasir.. tang ni memang sakit hati betul tau tak..

semalam sudah pakse diri sindiri pegi kelas..tapi gila lah.. duk 2 jam dalam tempat econ memang rase nak hantuk kepala kat dinding.. tempat econ yang sepatutnya best jadi tak best.. lutut gigil..
tadi..first time skip kelas... ahahaha.. kepala pun dah boleh masak telur goreng..

setelah berkira-kira beberapa kali, dan memikirkan bahawa lecturer MESTI mahukan MC, akhirnya aku membuat keputusan untuk pergi jua ke klinik bersame fifie dan yanti..
walaupun sudah semester 6, tapi baru ni la first time p jumpa doktor.. dulu mase sem 1 pegi uruskan medical check up je.. ini menunjukkan betapa liatnya nak pegi klinik.. ramai jugak kat klinik tadi dan ia sudah seperti sebuah orkestra.. bukan orkestra mozart ke beethoven ke.. ni orkestra batuk..

dan.. doktor telah prescript 4 jenis obat dan sekeping MC :)



p/s: jap2.. PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN itu bukan doktor kan?







Photobucket

6 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

pegawai perubatan tu orang SPA. memang bajet cam doktor, tapi depa cakap dokter kat klinik UPSI hensem, cam pelakon. sebab tu berduyun2x org pompuan dtg. sanggup dtg just utk minta suplemen pun ade, kih3x.

aku seorang Temah said...

ye..memang hensem.. aku pun rase nak pegi lagi minggu depan..minggu seterusnya..dan seterusnya..dan seterusnya.. ahahaah

Bungakopi said...

doktor tu ahhhhhh..ada kenangan itam dgnnya. malu betoi. uhuk.

aku seorang Temah said...

kenape2? (cik gayah eksaited nak tau)

Bungakopi said...

(tetiba masuk balik utk tgok komen, heh).
doktor tu, xde la ensem sgt kan.tp kelembutan dia menasihat pesakit tu wat i tharu. sobsob. pristiwa itam itu ialah,
slalu aku jumpa dr. hayati, tetiba 1 hari tu, dapat kat dr.llaki tu, so dia tau la penyakit i..huhu. lepas tu xpenah amik ubat dah kat ctu..
err, ko paham ke x ne..

aku seorang Temah said...

ye.. aku paham.. mmg dia cakap lembut dan perlahan je.. mula2 aku pun macam muskil mase duk kat luar tuh, ingt xdek doktor sebab xde dengar ape2 pun padahal pintu bukak..

skala hensem ko mungkin tinggi ataupun mata kita xsama.. ahahah..
(hoi ape nih cerita doktor hensem xhensem nih.. ahahaha...duniaaaaaa)

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea