Monday 2 November 2009

I QUIT

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 19:23

Aku selalu kate..

”kalo kite berani nak pegang sesuatu..ape2 pun kite kene bertanggungjawab ke atas bende tu”

Ok..arini..aku termakan dek kate2 aku sendiri..kenape?

Kalo kawan-kawan yang baru aku kenal, dorang cume kenal aku sebagai aku sekarang..

..anjakan paradigma..

..serius buat keje..

..boleh diharap..

Tapi..

Tak ramai yang tahu siape sebenarnye aku..

Aku yang dulu..aku yang zaman sekolah dulu..

Macam mane aku sekarang..sangat tak same ngan aku zaman sekolah dulu..

Zaman sekolah dulu..

Ko takkan dapat tengok aku serius buat sesuatu keje..

Zaman sekolah dulu..

Ko takkan dapat tengok aku gelabah bile ade spotcheck kat pagar..

Zaman sekolah dulu..

Ko takkan dapat tengok aku berbicara tentang pelajaran..

Dan zaman sekolah dulu..

Ko takkan dapat tengok aku melibatkan diri hal-hal skema..

Dan..aku yang sekarang..sume bende yang aku tak penah buat time sekolah dulu aku dah buat sekarang..sebenarnye bukan aku xboleh buat bende tu semua..cume zaman sekolah tu aku malas sikit..(okeh nipu..malas banyak)

Setiap perubahan yang aku buat aku rasa memang banyak mendatangkan kesan baik..

Cume..kadang-kadang, situasi dan persekitaran manusia tempat aku berada sekarang ini banyak membantutkan perubahan yang aku usahakan. Aku bukan nak salahkan sesiapa atas kegagalan aku menguruskan perubahan aku, cume aku terlalu banyak di kelilingi dengan manusia2 yang diluarnya berbau wangi tetapi yang di dalam..Allah aje yang tahu..

Mungkin yang membaca dan tak tau ape yang berlaku mesti melabel aku sebagai ”budak poyo yang mengade2..konon mangse keadaan..ceh”..

tapi suke hati korang lah..aku yang hadap..aku je yang tau...

aku boleh buat keje kalo keje yang di bagi itu jelas terang dan nyata bukan samar2 cam haper tah..macam mane nak buat TEXT MC kalo kite tak tau perjalanan majlis tu...pastu kate nak bagi tentatif..nak datang umah..tapi hampas..suruh YM atau mesej je tentatif itu, tapi kate ”xpe la”..pastu terus offline..pastu janji lain..buat lain..pastu suke tukar2 ARAHAN..aku bukan robot ok..aku manusia yang kekurangan zat besi..

aku juge sangat boleh bekerjasama dengan semua orang tak kesah la kamu sem 8 ke waima sem 10 pun..TETAPI JIKA IA MELIBATKAN MEMFITNAH2 AKU DI BELAKANG..sori..terima kaseh sahaja..

ia fitnah bile kamu kate pada dia yang kamu call aku berkali-kali tapi aku tak jawab..padahal sudah berbuih2 mulut saku mengatakan bahawa AKU BALIK KAMPUNG.. kamu cume SMS SAHAJA..CALL JAUH SEKALI..jadi ape yang kamu kate pada dia adalah sama sekali fitnah..dan fitnah sekecil itu telah mendatangkan kesan yang tidak baik pada nama AKU..

oleh sebab itu..surat penarikkan diri aku dah buat..bakal menyusul esok pagi..keputusan muktamad..aku tak salahkan sesiape..MUNGKIN INI SILAP AKU SEBAB EXPECT SOMETHING THAT BEYOND MY CAPABILITY..

DAN UNTUK PENYATAAN AKU YANG INI,

”kalo kite berani nak pegang sesuatu..ape2 pun kite kene bertanggungjawab ke atas bende tu”

Nampaknya..hari ini, aku lepaskan tanggungjawab tu..

pesanan penaja: BUAT SEMUA KAWAN ESPECIALLY SQUAD 22 YANG BANYAK KALI MERUNGUT SEBAB AKU SEBOOKKKK (SEBOK LA SANGAT ) SEM NI, SEM DEPAN, XDE DAH WANITA2 BERKERJAYA LAGI OKEH..lalala…I’ll slow down my “skema” activity just to get myself back J

pesanan penaja TERAKHIR: selamat tinggal PROGRAM BAKTISISWA CAKNA ILMU 2009.. aku lebih sayangkan kesihatan mental aku dari ape2 pun..

tapi sem depan masih akan terus berbakti bersama elle, yanti dan fifi JIKA BAKTI MASIH DIPERLUKAN..








8 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

lorr... tekanan mental ker? meh masuk kelab Debat meh.. sentap, lahar melahar itu biasa.. sebab itu sifat kelab kami.. jadi ko akan jadi kebal dengan menda itu semua.. ngee~~

(motipp memerlukan REXCO kelab debat next sem.. ader laaa projek mega nyer) ngeh ngeh ngeh~

xder laa.. ok2x..

aper pun yg ko buat, kalo still masih tak menepati jiwa ko.. aper boleh buat.. namun selagi ko masih boleh bertahan dan have strength.. its doesn't matter what people say.. u still as urs..

aku seorang Temah said...

ini hal xde kene mengene ngan rexco..
aku enjoy je jadik rexco...


cume itu sahaja..
cume itu..
sem depan jadik lagi rexco kalo perkhidmatan diperlukan..

wat ever it is..kepale dah ringan sekarang bile aku decide nak tarik diri..tiade lagi beban

handhalah ibnu kamil said...

alahai.

kenapa quit?
siapakah malaun yang membuatkan hati temah terguris?

tidak ada peneyeri baktisiswa nanti.
jom la pegi....

aku seorang Temah said...

tiada ape yang terguris abu..limpa..paru-paru..osofagus waima hati sekalipun...semua sehat2 belaka... :)

mungkin inlah masenye untuk aku realise yang aku xde bakat untuk semua tu..everything going upside down..

nothing to worry..ive decide..
and the decision is final.

Rich said...

u lock urself in ur cage now u have decided to step out from the cage...
ol d best for u...
=)

♥ elle ♥ said...

juz do what u want to do..
dun let sumthin burden u n mke u be sumbody else...
be urself...
if u feel unhappy with wht u r doin now...
make a rite one decision which can mke u feel happy..
as a fwen..
i'll support every decision that u mke as long as u r happy n feel comfortble with it...

p/s:together2 kte menghappykn biro akdemik nex sem...hehe

F.Aminurrashidd said...

hahaha~ silap tafsiran... ok2h ini pesanan to Mak Ayam Stef: since u decided to entered in the cage.. next sem we will together-gether jugak memeriahkan gelanggang itoooo yerrrrrr (ehem-ehem)

aku seorang Temah said...

stef: im free to "renang gaya bebas" or kuak lentang right now..lalala

elle: ive decide..itu yg terbaik untuk sekarang..

fawez: ko memg suke terjah tanpa mengambil perhatian...ha..kan dah salah interpretasi..lalala

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea