Saturday 2 April 2011

SOMETIMES, WORDS ARE BETTER LEFT UNSAID

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 02:12
assalamualaikum semua..
sihatkah? saya sekarang kurang nak sehat..
suara pun segan2 nak keluar..
tekak rase macam terseret dengan berguni2 pasir.. kesat..
emak cakap "engkau nih kurang vitamin ker?"
dalam hati jawab
"emak..saya yang besar tong ikan nih emak bilang kurang vitamin.."
kat molot jawab "entah..kene radiasi kottt"
sungguh tak bertapis molot haku kan..

sebenarnya, ada dua tiga kali juga cubaan mengapdet belog oleh saya..
tapi gagal.. entah kenapa.. mungkin sebab banyak sangat benda yang perlu dipikir2kan..
sangat ok.. rasa RAM otak semakin lama semakin kurang dan lambat..
tapi.. sebenarnya banyak fikir tentang perkara yang bukan-bukan..
daripada pikir perkara yang ya-ya..
"bodoh!" marahku dalam hati..

bila masa bergerak dan berputar, aku rasa banyak bende yang sudah berubah..
banyak bende yang tak sama dah..
walau camne aku cube, ia tetap dah berubah.. kan?
cakap banyak pon tak gune kan?
kan lagi...

aku selalu tak boleh adapt dengan sesuatu perubahan..
dulu mase masuk sini pun menanges sebab takleh tahan dengan perubahan..
padang upsi jadik saksi..hari2 mase MSK aku p nanges kat situ sorang2..
lame2 dah tak nanges dah..
dulu duk asrama tak nanges pun..
masuk u p nanges pulak...boooo...

sekarang pun aku masih tak boleh adapt dengan sesuatu perubahan..
tapi pendekatan aku sekarang dah lain..
dah tak nanges lagi.. (cehhh..yakin kau)
aku rase diam lagi baik kot..
cakap banyak pun tak gune..
sebab bile ia dah berubah..
sampai mati pun takkan kembali pada keadaan asal..kan?

lagipun banyak bende lagi yang perlukan tumpuan dari aku..
tak perlu la nak pening2, semak kepala pikirkan perkara ynag bukan-bukan..
aku nak mulakan hidup yang penuh rasional..
selama nih rasional jugak..
cume emosional masih menebal..
sekarang aku gunekan polisi
"tutup mate.. tekup telinga.. tak suke, remove atau block teros"
setel masalah..








Photobucket

0 NASIHAT:

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea