Friday 15 April 2011

SENTIMENTAL VALUE

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 20:42


Assalamualaikum..

Hai uols semua.. apa kabar? Sihat kah? Sakit kah? Demam kah?

Oh ya.. aku sedang demam.. demam rindu.. boleh? Tapi siyes.. aku sekarang ni tengah rindu rumah gila-gila bangkai punya..sampai tahap bile emak tepon, ayah tepon, adik tepon, akak tepon, aku akan nanges.. bukanlah menanges teresak2 yang serupa mintak pelempang tuh.. bukan2.. kire mengalir jugak la ayer mata ku ni.. melodrama kan? Kan? Kan?

Alah..biase lah.. walaupun muka serupa papan tanda di jalan raya (yakni tidak berperasaan) hatiku adakalanya memang sangat kuntum okey.. ok..sudah! sudah!

Hari ini nak cakap pasal SENTIMENTAL VALUE.. sentimental value itu ape? Err..err.. (garu kepala).. tunggu la jap..meh mak crite dulu uolss.. jangan gelojoh sangattt..

Sentimental value ini terdapat dalam pelbagai perkara dan pelbagai sebab contohnya

SENTIMENTAL VALUE BERKAITAN TEMPAT

Bila aku pegi GEMAS, aku rase macam sendu dan senti sangat di hati.. feel dia lain sangat.. sebab? Aku dah abiskan mase remaja aku kat situ dulu.. dan kenangan tuh memang xkan hilang sampai masuk kubur..

Bila aku pegi/balik KL ataupun tanjung malim, bile lalu Nilai nampak signboard besar UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA, hati aku pun mula sendu dan senti.. sebab ia mengingatkan aku tentang sehsuatu.. bahahaha (gelak guling2)

SENTIMENTAL VALUE BERKAITAN BARANG

Majalah sekolah lame dulu aku masih simpan dengan baik.. paling aku sayang ialah majalah sekolah mase kat gemas.. dan yang TERpaling sayang ialah edisi 2004.. sebab? Mase tuh aku jadik editor dan dalam tuh ade banyak gambar sorang abang form 6 yang kacak.. kahkahkah... masih ingat lagi macam mane aku sengaja sort gambar yang ade muke dia untuk majalah sekolah..kahkahkah.. mase tu dengan fatin.. salu ponteng kelas mase tuh alasan nak buat keje editing.. padahal? Melepak..

Kad2 lame waima sekecil buku 555 pun aku ade simpan lagi.. paling sayang 4 keping kad kecik yang diikat dengan tali warna-warni dari sorang kawan.. kahkahkah.. comel sangat ade gambar beruang pakai skirt..pastu tulis kat situ.. “ini kau” ahahha..comel kan kawan aku...

Ada certain-certain mesej dalam handphone yang aku masih tak padam dalam inbox.. ahahaha.. walaupun ia kelihatan freak, tapi bagi aku, kalau itu je yang boleh mengingatkan aku dengan sehsuatu “perkara” then aku akan simpan.. at least ia boleh digunakan untuk memujuk diri sendiri ye takk.. setakat ini mesej paling lame dalam INBOX bertarikh 22 April 2009 jam 7.17 pagi.. kahkahkahkah..

Pastu dulu.. aku pun ade print out YM chat.. kahkahkah.. senang, kalau la ade sape2 yang claim aku nih itu, aku ni ini..nah..meh aku lemparkan YM chat itu ke muka beliau.. biar beliau baca.. kahkahkahakah.. dengan emoticon2 sekali ade.. tapi bile boring2, aku bace YM chat nih boleh tergelak2.. teringat2 mase zaman buat family planning dulu.. ahahaha...gile lah..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Ok le..macam tuh la ceritanye berkaitan sentimental value..

Macam aku sekarang, mungkin 2, 3 tahun lagi bile lalu tanjung malim mesti menitik air hidung.. rindu lah konon kat tg malim nih..

Bye...

Photobucket

1 NASIHAT:

VEGA™ said...

Bermanfaat sangat, sy suka

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea