Monday 22 November 2010

SEGMEN MARI BERPANTUN

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 20:39

ULANG TAYANG..

(mendulikkan si jimah itu... gue tulis, gue punye suke la nak publish waima 800 kali pon..)


Emak budak menengok TV,

Budak-budak main bola sepak,

Orang study aku tengok movie,

Bila fail aku pulak kene sepak.


Lipan gaung berlari-lari anak,

Kerana perut dia memulas-mulas,

Orang dapat A aku pun nak,

Tapi belajar, aku sangat la malas.


Pegi pasar malam pakai lip lap lip lap,

Lalu tepi landasan, terus kene gilis,

Baru buka buku dah terlelap,

Jangan harap la nak dapat dean list.


Tenggiling berjalan di atas titi,

Tetibe ponggong dia kene sepak,

Aku ingat nak je behenti,

Tapi mak aku dah siap2 dengan kapak.


Kambing gurun minum air kelape,

Turut ditemani kawannya si kude,

Kalo behenti aku nak buat ape,

Nak kawen calonnya xde.



............yang last xbleh blah..dush2..




SEMOGA SELAMAT SEMUA NYE...
dah2... pegi blaja... babab kang..





14 NASIHAT:

the snatcher said...

calonnya xde yea...
ngeh3..
biar aku carikkan..
kui3

F.Aminurrashidd said...

bacer laa belog Abu yerr.. Kejayaan datang setimpal dengan hasil usaha kita.. ececececece~~ ko usaha byk tu, byk tu laa ko dpt.. ngeh ngeh ngeh.. sooo? pi study sane.. heh

ahchOng's said...

masuk jalan stret tembus jalan korner..
cari calon berlari lari..
tak jumpa calon nak wat camner..
ok takpa cuba try test cari lagi..

:: ANAH :: said...

haha..
kelaka la pantun ko ni..
tp menarik la=D

k,di kesempatan ni,
aku nk ucap good luck
walaupun ko exam ri jumaat ni.hehe
wish awl ni..=D

ain fathihah said...

teringat aku lirik nasyid budak2 sekolah aku dulu...

sila tutup telinga sebelum aku melalak

"berkerjalah bagai diri akan hidup selamanya,
beramallah bagai diri akan mati esok hari"

temah, p stadi sekarang!

aku seorang Temah said...

anne: carik yang kaye2 je..yang ade harte menimbun2..lalala

fawez: baikkkkkk
study la ni...

(study blog..lalala)

achong:
hahaha...baikk...

(padahal tak pernah mencube pun)

anah: mekasih anah...

ain: malasnye study..xleh ke duk je sini, pastu lepas 4 tahun dapat degree??


M.A.L.A.S

Anne Abraham said...

duduk je kat upsi tu and dpt degree?
uishhhh..
aku pun nak camtuh..
ngeh3..

(aku je paham bila Fatimah 'Jemal' nih malas study dan hanya dia je yg paham bila aku malas study..hwa3)

+teringat zaman form 6 dulu..org lain study,kita kat blkg ngompat..hahaha+

aku seorang Temah said...

ngompat best wo...

huhu..

(tapi x baik tau ngompat tu..amalam tak beperkiti mulia..)

♥ elle ♥ said...

hahha chip..
ak pon kne vrus mlas..
xstudy per mnde pn..
huhhuhu
sbijik ilmu pon xder lam pale nie..
uhuhuh

aku seorang Temah said...

huhu..malas la..kenape nih..

jom terjun lombong beramai2

Mrs H said...

hahaha..
gudlak final.
:D

et said...

hahahaaaa...serius..gelak sambil gelek2 kegirangan..agagaggaaa~

aku seorang Temah said...

kilo: tq..hehe

et: bawak bersabo ye..
bawak bersabo...haha

~anah~ said...

kelakar gile pantun ni chip :P
boleh ilangkan tnsion mase2 exam ni :)

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea