Monday 19 April 2010

MENJADI ROOMATE AKU MEMANG MUDAH TETAPI.....

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 02:36

ok camni.. aku nih memang malang sikit dalam atur cara pendapatan seorang ROOMATE atau HOUSEMATE.. siyes.. dua2 kategori manusia nih mesti selalunya spoiler dalam hidup aku di muka bumi nih.. kadang-kadang, aku salu pikir dan renung2kan dan sambil beramal tentang keadaan yang mungkin best bile kita mempunyai sugar daddy ketika dibangku unversiti ini..

kenape?

kalo sudar daddy ko itu bertaraf ahli parlimen kinabatangan, necaya hidup ko mudah cepat dan betul.. segala perbelanjaan ditanggung beres.. KAD KREDIT PALTINUM pulak akan sentiasa berada dalam genggaman ko.. best kan? selain itu, perbelanjaan top up menopup ko tak payah risau.. sugar daddy ko buleh taja CELCOM POSTPAID untuk ko.. dengan tahap kekayaan sugar daddy ko itu, ko memang lah mempunyai harapan yang besar untuk menginap di BANGLO tepi tasik proton city itu dengan sesuka hati.. sebab? ko xpayah pikir nak jadik tukang sapu atau sales manager untuk nak membayarnya..

dan di sini la pointnya sekarang...
disebabkan aku tak mempunyai sugar daddy yang berspesifikasi di atas, aku dengan berbesar hatinya menginap lah di kolej yang tercintaaa ini.. dan adat lah, mesti perlu berkongsi..
berkongsi macam2.. kongsi pili air, kongsi toilet, kongsi kabinet , kongsi gelap dan yang paling besar kadang perkongsiannya ialah KONGSI BILIK.

aku sebenarnya memang kurang bijak berkongsi dan aku juga seorang rumate yang tidak IDEAL.. kenape?

1. aku tak suka bilik aku bersepah2.. bantal tunggang terbalik, tuala tah bersepah2, baldi suma pakat2 letak dalam bilik, peh tu baju tak gheti nak gantung2.. OH.. AKU TAK SUKE.. walopun ramai orang kate itu resmi seorang pelajar.. biaselah bersepah2.. genius... no.. no.. no..

2. aku tak suka orang lain datang bilik nih pastu hang out lame2 tanpa belas kasihan kat kepale hotak aku. ok fine, elle ngan aini penah gak lepak sini.. TAPIIII... adekah mereka melepak hari2? tidak bukan? yang nih 24/7 ade melepak kat dalam bilik nih pesal? nak mam? kalo melepak tanpa membuat bising (menggunakan kod tangan lebih baik) xpe la.. ni asyik bukak forum WANITA HARI INI lagi..dengan topik yang sama.. LELAKI... OH.. AKU TAK SUKE.. walopun ramai orang kate itu resmi gadis remaja.. biaselah berpakwe2.. perasaan.. no.. no.. no..

3. aku tak suka dengar orang BERDATING dalam bilik nih.. dengar orang BERDATING? pelik kan bunyi.. itu la yang aku nak explainkan tentang habitat gadis remaja sekarang yang suka sangat bergayut dengan pakwe KAT DALAM BILIK.. yang tertutup.. agak aku yang dalam bilik nih nak dengar ko berdating ke? ko jawab phone kat balkoni xboleh ke? ke ko nak kene pukul?

dan...
tadi aku dah bengang tahap sardin cap adabi dah, aku dah la nak bace sepatah harem pun xmasuk, ni dibantainye BERDATING dalam bilik..
ape aku buat?
aku kemas-kemas buku sume, pastu bangun teros aku tutup lampu...
pastu dia blah kuar..
bila dia dah kuar, aku bukak lampu balik..
SELESAI~~


wassalam..



p/s: pawez salu menjadi sebab aku update blog.. :p

11 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

Name aku ko x sensored dlm gambo tuh yerr..ecececece~

hahahaha, memang patot ko kua tutup lampoo.. dush dush dush rumate ko.. rumate aku, borak ngan awek dio siap tekup bantal kat muka.. agak sopan x? hahahah..

aku seorang Temah said...

stail sidi aku trime.. stail rumate aku memang xbleh blah.. slamber je terbaring guling2 sembang ngan laki dia.. bapak hangen aku..dush2

F.Aminurrashidd said...

dia ingat dia tenggiling gamaknyer.. sooo dia kua ko bukak lampu.. hahaha.. dia masuk balik ke hape,.. heheh

aku seorang Temah said...

tak, dia g bilik akak angkat dia..
hahha.. geng yang same2 suke mekak kat umah nih.. hahaha..
dorang kat umah ni ade geng..

F.Aminurrashidd said...

HOHOHOHO~ ko kene angkot barang dia bawak masuk dalam umah kak angkat dia laen kalik.. heheheheh..

xpew, ko study looo sementara dia duk sane memekak wat ketupat menda.. yang penting ko dpt study.. misi berjaya bukan.. updates ngan dapat study hahahahah...

aku seorang Temah said...

ye.. betul2.. xde niat nak update blog pun td.. ko la. hahaha

ain fathihah said...

temah, aku bersimpati.
haha. sem ni aku duduk bilik sorg2. sgt heaven weh. tp next sem akan terima roommate baru, doakan aku dpt roommate yg sekepala.

psstt, setakat ni aku takda masalah dgn roommate, tapi agak bermasalah dgn housemates.

Bungakopi said...

aku lg mudah temah, stakat ni aku digelar tak masuk book. aku kalau nk ckp apa2 straight je depan2. so far, kehidupan aku ok. tapi xtaulah kan..kalau ada yg takut ngan aku ke? huhu

aku seorang Temah said...

ain: untung la ang..
wuwuwu..
biase lah..
bukan semua manusia yang memenuhi kehendak kreteria manusia idaman kite..
:p

bungakopi: aku jenis kurang bercakap.. kang kalu aku cakap kang.. PENGSAn!!

bungacahaya said...

Hahahahaha...ko penah rasa duk kolej stail dorm kat universiti?

Aku duk cukup2 3 tahun. Satu bilik ade 8 orang. Ko bayangkan apekah kelahanatan yg terpaksa dihadapi.

Hahahahahahahaha...

aku seorang Temah said...

bungacahaya:
hahaha.. mungkin nasib ko lagi cam hape tah dikelilingan oleh hampagas2 itu..
aku dapat bayangkan kelahanatan yang terjadii.. huhu

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea