Saturday 17 April 2010

ASMARADANA: PERTEMBUNGAN CINTA SI NAN SEMPIT DAN NUR AMINA

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 18:58

Hahaha.. sepanjang minggu study week nih aku duk membebel buat tah ape2.. nak study bapak malas eh.. ni kalo mak bapak aku tauhu, sah2 kene baling ngan kuali takpun paling koman kene baling ngan piuk nasik.. siyes.. malas giler babeng ar..

Dan aritu aku ade balik umah jap.. dan bila dah balik umah, keje aku duk tengok TB je la.. xdek kojo lain.. dan pade satu malam yang hening, dengan secara tak sengaja, aku telah menengok satu crite kat slot SAMARINDA TV3.. tgok2 je dah mule dah citer tuh.. tajuk pun xtau.. pastu baru tau tajuk eh..

yang penting ade kelibat SI NAN SEMPIT ngan NUR AMINA.. bapak ah.. ni buleh menimbulkan curiousity yang tinggi nih.. gegege.. crite serius, tapi alih2 ade SI NAN SEMPIT, maunya aku eksited nak tengok..

Dan bile tgok2 je aku tentunye la xpaham 1 bende pun kan sebab time tuh dah EPISOD 13.. memang sah2 la dah bertiang2 aku tertinggal cerita nih.. ok demi semangat keazaman aku yang tinggi untuk mengambil tau selok belok cerita nih, sesampai sahaja di kolej kesayangan ramai ini, aku terus dengan tanpa belas kasihan terus mengeksploitasikan WiFi yang ade dengan menengok cerita di kat ctach up TV TV3..

Dan hasilnya…

(aku rase lebih baik kalo ceritakan dalam bentuk point yang mudah dan tepat lagi jitu)

Kekuatan cerita ini bukan sahaja pada jalan cerita tetapi juga pada pelakon-pelakon yang meletup mase kini dan juga pelakon veteran yang sah2 memang dah ade nama yang BESAR punye dalam industry. WAN MAIMUNAH, NORISH KARMAN, MUSTAPHA KAMAL, TIZ ZAQYAH, IQRAM DINZLY, SHAHIEZY SAM, PUTRI SARAH dan dibantu oleh ROZITA CHE WAN, MEMEY dan beberapa artis lain yang aku rase muke baru yang boleh dibawah ke tengah.

Jalan cerita dia kalau dilihat dari sudut reality agak OVER-MELODRAMA.. tapi aku rase dengan bersandarkan market crite tangkap leleh sekarang, (merujuk pada kejayaan besar NUR KASIH) cerita nih memang realease tepat pada waktunye..

Pemilihan pelakon2 yang aku rase hanya pelakon itu je yang buleh pegang watak itu. Ok, pertama TIZ.. beliau pelakon air mata yang semakin berjaya sekarang.. haha.. betul la.. mungkin roh NUR AMINA tuh masih lagi diserap oleh beliau.. roh seorang yang tabah semua la.. cube bayangkan kalo watak air mata nih diganti dengan FASHA SANDA.. iyee.. sah2 aku tak tengok sikit pon.. waima sebelah mata..

WAN MAIMUNAH dan NORISH KARMAN.. 2 thumbs up la.. bile aku tgok crite nih, aku rase nak sekeh2 je dua2 ekor nih.. ye la.. jahat gile bapak.. biarlah anak kau tuh nak kawen ngan sape pun.. kenapa nak halang2.. kalo ko halang anak ko gembira ke? Sheet.. tapi tu la.. melihat dari sisi yang cerah, watak dua orang nih sangat berjaya.. SANGAT ok..

Cerita ini aku rase sudah memecahkan rekod peribadi aku sebagai penonton.. SERIUS.. episode 1 je dah membuatkan aku mencari TISU.. memang bapak sungguh.. dush2 AHMAD PUAD ONAH (penerbit eksekutif)

SHAHIEZY SAM.. mule aku cam tak yakin dapat melihat dia dalam cerita ini berdasarkan watak dia dalam crite ni.. sebabnya aku memang xbleh blah tengok dia dalam ADNAN SEMPIT.. rase nak pukul laju2 je.. tapi tu la.. dia memang ade something.. something that really can make the audience fall into his deepest emotion.. peh bapak.. kalao TIZ ZAQYAH itu RATU AIR MATA, SHAHIEZY SAM ni aku boleh kurniakan dia RAJA AIR MATA.. tengok scence dia ngan TIZ.. kalo tak cari TISU tak sah.. dush2 penulis skrip..EPISOD 11.. memang serius sedih.. aku ingat dulu si SHAHIEZY SAM nih dalam crite Pae duluk.. zaman dia remaja2 duluk.. time nih sodeh gak.. aku cam tabik la dia buleh kuarkan air mate yang nampak real giler.. TIZ pun samo.. REAL gilerrrr…

Scence EPISOD 11

Oh tidak dilupakan IQRAM DINZLY yang aku rase dalam crite ni telah memzahirkan imej suami yang sangat baik yang menjadi idaman semua wanita seantero Malaysia.. susah nak describe.. ni kalau alam reality ade suami yang baik cam dia..wah2 memang beruntung wanita ituuu..

Ape yang membuatkan aku lekat tengok cerita ini ialah cara olahan skrip ngan arahan serta sinematrografi cerita nih.. lain.. pelakon2 pun menzahirkan emosi dalaman pun cukup menikam kalbu.. lain sangat.. memang cerita ni banyak main emosi dalaman.. hanya yang tauhu dan yang faham je akan rasa.. SERIUS..

Cerita nih dengar khabar ade 25 episod.. tapi sekarang ni baru episode ke 18 .. banyak lagi yang perlu diexplore.

Memang disarankan untuk ditengok cerita ini yang aku rasa moral value nya sangat tinggi:-

Walopun kite kaye dan berpangkat camne pun, ingatlah Allah tu Maha berkuasa.

Kadang-kadang apa yang kita nak kita xdapat, tapi kite tak tahu Allah dah aturkan sesuatu yang lagi baik untuk kite, cume belum masanya je lagi.

Emosi dan hati kadang-kadang boleh menjerat hidup kita, terpulang la pada kita nak deal macam mane dengan emosi kita, sebab kite je yang paham diri kita.

Bercinta tak bererti kita akan dapat memiliki cinta tu.. tapi kalau kita boleh lihat orang yang kita cinta tu bahagia, itu lebih baik kan.

Satu dendam akan membuahkan dendam yang lain.. jadi, memaafkan itu lebih manis bukan? J

Ok.. kalo nak tgok, buleh pegi SINI





6 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

keh keh keh.. aku dah tengok ASMARADANA nieh time makan2x kat Kedai Sawit.

Hero dia tu da lama jd pelakon, tp setahun dua ni baru meletopz..

setujuu weyy kalo si Pasa sanda berlakon, xder nyerr org nak tgk.. so diamek Tizz zaqyah nieh yang duk hangat ngan Nur Kasih.

Pandai org drama pilih timing ikot selera penonton.. dush dush dush orang drama.. heheheh..

entry laen.. Next!!! heheh

aku seorang Temah said...

dia dah start blakon lame dah.. zaman sekolah dulu..
tapi tu la.. uluk suam2 je.. skrg jek laku..

entry lain?
baikkkk:p

F.Aminurrashidd said...

weii aku tengok hero dia jdi jaat la weii dalam preview next episode, siap cekik si Norish karman yang ngah lumpuh tuh.. per kes.. hua hua hua

aku seorang Temah said...

dia dendam la ngan norish tuh..
mase sehat duluk dia ynag tak kasik tengku azizah ngan kawen ngan dia..
siap g umah dia, hina2 mak dia ngan dia skalik.. tu yg dia hangen...

F.Aminurrashidd said...

keh keh keh.. mane laa aku tawu... aku igt ader org nyamo jd dia ke dgn wat bedah plastik ke hape.. hahahah

aku seorang Temah said...

ko suke imaginasi lebih2 la.. kekeke

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea