Thursday 4 February 2010

CUBE KAU PIKIR SEKARANG....

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 03:44

Bile aku balik kampong dan menceburkan diri ke dalam arena bantu membantu di area dapur pabila ade kenduri di kampong, aku ade juge memerhati pelbagai karenah birokrasi makcik2 dan pakcik2 ini. Iye la..bukan ape.. takat job2 kupas bawang besar sambil nangis dan juge memilih beras dah jadi permainan computer aku sejak dulu lagi.. oh ye.. disebabkan skill mengupas bawang tahap gile bangkai yang aku ade, aku sekarang dengan mudah mengupas bawang sambil menutup mate dan diiringi muzik gamelan tauhu? Terer tak? Terer tak?

Ok..berbolak balik kite semula ke isu makcik2 dan pakcik2 di kampong aku.. aku kalo la nak dikupas isu makcik2 dan pakcik2 ni dalam suara siswa kelolaan fazley asmara ini tu pun lom tentu lagi ahli panel dari UIA, UITM, UPM, UKM, waima ahli panel dari Institut Memandu Ravi pun lom tentu lagi boleh kupaskan topic ini dengan baik dan menusuk di pangkal hati tauhu?

Makcik pakcik ni aku tengok memang gemilang betul bodata mereka.. kire aku bajet biodata mereka sekarang dah xsame dah macam yang biodata time pertama kali tulis untuk boipren dulu, time zaman hail amir ngan uji Rashid dulu..(biodata wajib taruk bedak wangi dalam tuh. :P)

kat sini aku nak lampirkan contoh biodata pertama untuk boipren

NAMA : FATiMAH IDRIS

UMUR : 14 TAHUN

TEMPAT LAHIR : UMAH MAK saya..xkan kat umah mak awak pulak..hehehe

TARIKH LAHIR : nape? Awak nak bagi adiah ke? Blanja tengok konsert jeffry din pun boleh.

KENANGAN MANIS: RAHSIA

KENANGAN PAHIT: RAHSIA

…………………………………

(motip letak KENANGAN MANIS dan KENANGAN PAHIT tapi RAHSIA?? Nak kene pukul?)

Ok.. ni biodata deme yang baru:

NAMA: KAK TIMAH

UMUR: RAHSIA

BILANGAN ANAK : 6

BILANGAN BARANG KEMAS : setakat nih kak timah ade 8 set gelang habib jewel. 7 set poh kong, 19 set rantai emas celup pelbagai saiz, yang nih kak timah beli kat padang besar..murahhhhh je.. buleh la kak timah tukar.. senin pakai yang labuh nih..slase pakai yang pendek skit, rabu pakai yang besar cam rantai moto ni.. ala.. bukan orang tau.. pastu gelang kak timah, tiem pegi uamah kawen, segala2 barang kemas yang kak timah ade, sume kak timah pakai…gelang tu wajib dari pergelangan tangan sampai ke siku… wajibbbb… ini trend sekarang..kak timah mane leh kalahhh..ni ha, subang dari dubai yang kak timah tempah dari bai jual karpet tu lom sampai lagi..e iii..mesti best kan..xsabo nak nunjuk kat kak gayah kau tu..dia blagak ngan kak timah.. tau la dia baru beli cincin batu bata..(ko tunggu ko gayah..terbeliak mate kau tgok barang kemas aku)~~kate kak timah dalam hati.

BILANGAN SET PINGGAN MANGKUK DAN PERIUK BELANGA:

Wah…ni memang kegemaran kak temah nih.. pinggan mangkuk kak timah kat SETOR tu banyakkkkk dah… xpayah pinjam kat orang kampong.. setakat kenduri jemputan 2 3 ribu orang, kire bereh tu.. pinggan ni sume kak timah beli utang bayar bulan2 kat kedai cina tuh.. ala..sebulan kak timah bayar la 20 hengget..tapi biase la..ekonomi kak timah bukan hebat cam si senah ngan niage tudung ikin tuh.. kadang2 kak timah ade gak tangguh bayar utang pinggan mangkuk tu.. cina tu ade jugak bising2 ngan kak timah.. tapi kak temah buat dek je.. kang kalo cina tuh bebel lebih2, memg kak timah hasut orang kampong supaya jangan beli barang kat kedai dia lagi.. kak timah ade 1 set pinggan mangkuk IMPORT dari THAILAND…uiiii…kak timah sayang tuh…. Kak timah tak guneeee… kak timah susun je kat lemari kak timah tu ha.,.. biar senah, gayah, joyah, tipah ngan janda sebelah umah tu jeles..kak timah sukeee…

……………………………………….

Comelkan biodata makcik2 sekarang??

Tapi an, ade satu bende yang aku saspek gile kat makcik2 nih.. tau bende?

Prasan tak yang nama makcik2 dan pakcik2 nih macam ngam je ngan dorang kan..

Makcik timah..

Makcik gayah..

Makcik senah..

Makcik tipah..

Yang pakcik pulak..

Pak din

Pak mat tempe

Pak pung pak mustafe..

Pak ali..

…………

Cucu2 dorang cambest je jawab soalan orang

Kanak-kanak A: wey, sape name nenek kau?

Kanak-kanak B: nenek kite name gayah..

Ok..sekarang cube pikir pulak, anda kate name ko ialah NURUL MELISSA IRDAYANI..(ntah name sesape aku rembat)..

Kanak-kanak A: awak, sape name nenek awak?

Kanak-kanak B: nenek saya? Oh ye.. jap eh..ite nak minum air jap..

Kanak-kanak A: nape?

Kanak-kanak B: xde ape..cume kite takut kite tak cukup napas nak nyebut name nenek saya. Nama nenek saya ialah NURUL MELISSA IRDAYANI

……………….

Sian cucu ko sampai semput nak menyebut name ko..

Pastu bunyik pulak tak seROCK name gayah, tipah dan juga TiMAH..haha..

Aku dah ade dah name untuk umur tua aku,

Cube ko pikir sekarang, bile dah tua nanti ko nak gune name ape?








Pemadam Baru / CC BY-NC-SA 2.5

6 NASIHAT:

Rich said...

timah, nama saya di masa tua adalah makcik pah (sbb rajin berpropah)

F.Aminurrashidd said...

hahahaha.. ke mak cik an laa ko... namer tua aku aper ha nanti? x terpikir.. heheh

~fara busyuk~ said...

stef:seswai2..haha..
fawez:ko ley je pkai nme atok fawez..haha~

ahchOng's said...

nma aku bila tua nanti budin sardin..
atau awang ceret..tak pon lan selongkar..
cumelnyerrr~~

aku seorang Temah said...

stef: wa..aku stuju ngan name untuk hari tua ko tu..hahah

pakcik pawez: ko kepakcikan jugak kan?
so wat? hahah..

fara: adoi..atok pawez? (sakit perut gelak)

acong: ang memg juara la chong.. nama ang memg komersil..aku ghasa nak p sekeh je ang skrg..haha

Mizz QeLLe' said...

ahhahahaa.....cip2..nama aku rasanya paling susa cucu nak sebut...aku bagi dorang sebut...aunty pat?? nenek pat? bleh? hahahahha

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea