Sunday 13 February 2011

PELEMPANG GUNA PINGGAN

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 21:45
semalam aku p KL.. p beli buku teks..
setelah berpeluh ketiak berjalan di Jalan TAR,
akhirnya jumpe jugek la bookstore yang dicari2..
pas tido semalam kat umah kak ina,
petang tadik aku balik jua ke tg malim..
dari KL pukul 6 petang..sampai KHAR pukul 7..
sampai umah,
ku lihat ade beberapa orang housemate di meja makan..
aku tegor dan borak2 simple..
pastu tros blah masuk bilik..
bukak tudung dan baru nak unpack barang..

tetibe dengar ade orang ketuk pintu bilik..
aku bukak la..
tersembul muka salah seorang gadis yang ade di meja makan tadi..
pastu dengan kasual dia bertanya..
"akak ade pinjam pinggan tak?"
aku blur..
aku jawab
"hah? ape tak paham"
aku sungguh blur..
"akak ade pinjam pinggan warna putih tak? tadi ade saya letak tepi periuk nasik..saya dah tanya orang lain..semua xde pinjam"

aku runsing dan terkeliru..bile mase pulak aku kuar dan amek pinggan dan bawak masuk pinggan dalam bilik sedangkan aku baru je 10minit balik ke rumah..
soalan jenis ape yang dia tanya nih?
aku jawab dengan kasual dan tenang..

"entahlah..kan saya baru je balik.."
dia reply lagiii...
"oh..saje je tanya..kot2 akak nampak"




jadi, soalan aku sekarang? WAJARKAH AKU LEMPANG MUKA DIA DENGAN PINGGAN?????

Photobucket

4 NASIHAT:

ain fathihah said...

mybe dia maksudkan, sebelum2 ni hg ada x pinjam pinggan dia?

aku seorang Temah said...

dia kate dia baru letak TADI..
TADI tuh maknenye 2,3jam sebelum nih.. jadi ia tak masuk akal sebab dia pun nampak aku baru je balik..
tu semua la tuh soalan nak mintak pelempang

Bungakopi said...

huhu, kat rumah aku, sgala mak nenek kongsi. nasib berus gigi aku tak kongsi. jd istilah pinggan siapa tu tak timbulla.

speckurosaklagi said...

betulll...mcm ain kata...maksud dia sblm ko kuar...tp ayat dia salah...

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea