Thursday 24 June 2010

IMAM MUDA VS AKADEMI FANTASIA

Yang Menjalankan Tugas AyuTimah at 10:31

Bila cuti kita xde buat ape selain setiap minggu kuar g mid valley ntah cari mende tah, hidup kita akan bosan.. sangat bosan ye tuan2 dan puan2 sekalian. Bajet pegi tawaf mid valley carik tah ape2 tuh buleh bakar kalori yang di consume a day before la kununnya.. jangan harap..dush2.. oh ye.. aku pun dah naik hapal muke pak gad kat metrojaya, jusco, carefour dan juga tidak dilupakan pakgad yang bajet kacak di MPH.. oh rase nak pukul pak gad itoo.. muke beliau sungguh muka tidak ade rezeki.. dah jage pintu depan tuh, kalau la taknak senyum sekali pun, jangan la buat muka dey. Jangan bikin gua panas.

aku nih jenis orang yang kalau nak diajak bersoping tuh aku ok je.. aku suke gak pegi goyang-goyang nih.. xde hal punya la.. tapi yang menjadi kehangen nodus limfa aku ialah pe’el akak aku nih. Haiyo.. nak membeli sekeping seluar jeans pun beliau memerlukan tour ke Levis, Timberland dan ade beberapa buah kedai lagi yang jaraknya antara satu sama lain kire2 buleh menyebabkan ketiakku berpeluh dengan rancak. Warne tak kene la.. xsedap pakailah, cutting tak ngam la.. memang sungguh diva tauhu..

pastu dalam observation aku, kat tempat cam jusco atau metrojaya nih, dia nye pekerja cam tak mesra alam.. I mean, kalau nak beli ape2 tuh mesti akan menhadapi kesulitan untuk berkomunikasi dengan baik.. yela, kalo pakgad bangla tuh tak paham bahasa, aku selaku rakyat Malaysia yang cintakan keamanan (tibe-tibe) aku paham la.. ni sah2 pekerja dia rakyat Malaysia. Macam sumbung pun ade gak aku tengok.. tapi bile pegi kedai seketul2 seperti nike, crocs, Tropicana, sony, levis, pekerja dia nye costumer services memang mantap. Siyes.. kat levis, walaupun pekerja semua Chinese, tapi okeh ja.. xde pun xpaham ke haper ke.. timberland, pun okeh je.. melayan akak aku yang banyak kerenah.. kat NIKE paling mantap. Tak tau la kalo kedai lain pun ade cam ni.. tapi kat NIKE, ko beli kasut, mase nak testing itu ko xpakai stoking. Yo la, ko pi pakai sandal jo kan, nak pakai stoking pehalnye.. dia bagi stoking, PASTU DIA SIAP PAKAIKAN KAU STOKIN ITU DI KAKI KAU yang semasa itu sedang duduk di atas kerusi, dia tunduk bawah pakaikan ko stoking. Pastu, xcukup dengan itu, kasut kau dia pakaikan.. pastu SIAP IKATKAN TALI KASUT KAU.. mampu? Perasaan aku ketika itu “wow bapak ah”. Ekspressi ini menunjukkan keterujaan yang melampau. Seingat kepale hotak aku ini, saat dan ketikanya ade orang pakaikan stokin dan kasut aku mungkin mase aku kecik2 dulu.. ni dah tua2 bangka pun ade orang buat camtu.. sape nak beli kasut sambil merasa ade orang pakaikan anda stoking dan kasut dan ikatkan skali tali kasut, silalah ke NIKE mid valley. J (promote nih)

ok.. sekarang, prasan tak, tajuk gile xde kene mengene dengan perengga awal2 kan? Alah cam xbiase lak ngan kejadian sebegini.. hahah.. aku memang suke merepek dan sering tenggelam dalam arus kemerepekan diri sendirik.. itulah aku.. kekehkeh.. tak puas hati? Sila klik pangkah sekarang :p

ok.. camni.. cuti2 aku duk melepak je umah akak aku.. kat kampong pun aku bukan ade mende nak buat Paling2 koman pun aku cume pegi lepaking kat pasar ikan ngan mak tiap2 pagi atau paling world pun aku pegi melepak tepi sempang ngan mak ngah aku… nak crite sal mak ngah aku ni.. (see… menyempang lagi dari tajuk asal) mak ngah aku nih duk satu kawasan ngan rumah aku. takde la dekat sangat.. kalau jalan kaki sambil kene kejar ngan anjing ravi tepi paya tuh buleh menerbitkan kebasahan diketiak jugak lah kirenye.. kalo naik moto 5 minit je kot.. mak ngah aku nih, aku suku lepak2 umah dia.. datang minum kopi 0 cecah beskot cap ping pong time petang2 tu sambil mengompat sedara2 yang lain, memang world la raso eh.. pastu umah beliau ade pokok cempedak.. kombinasi kopi-o dan juga cempedak goreng juge sedap tahu..tapi bukan sebab umah dia ade pokok cempedak aku suke dia.. haha.. mak ngah aku nih sporting.. beliau lebih bertoleransi.. kalau bende2 yang aku rase bakal menimbulkan kehangenan bapak aku telah aku lakukan, aku akan terus memberitahu beliau supaya dengan secara otomatikalinya beliau buleh membeking aku jika2 aku disebat dengan batang penyapu kelak (ganas tak??)..ye.. siyes.. beliau memang best..

ok la.. baru ingat nak crite sal imam muda ngan aF.. tetibe malas.. ok bye :P

P/S: ENTRY DAH LAME..BARU DAPAT PUBLISH :P

2 NASIHAT:

F.Aminurrashidd said...

hahahaaa ko memang lawak haih! aku duk cri gak laa kolorasi antara citer ko di Mid valley ngan citer mak sedare ko tu ngan tajuk.. memang kombinasi nyer cam jauh nyempang, tapi seperti biaser.. paling koman pown. aku sesak napas ketawa ttup molot depan PC ni ha.. (dush dush dush penulis belog second episode)

dah nak tekan pangkah. HAHAHAHAH :P

aku seorang Temah said...

hahaha....


(macam tak biase pulak)

 

A.N.O.N.Y.M.O.U.S Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea